Bukefalos 28 år!

Skor med stålhätta är en fiffig lösning..

Sv: Skor med stålhätta är en fiffig lösning..

Ett tips. Tejpa ihop den onda tån med den som sitter bredvid. Det ger stadga åt den onda och brukar kännas jätteskönt. Jag bröt en tå förra året när jag skulle runda en dörr liiite väl snävt (bråttom bråttom). Då fick jag rådet av vår sjuksköterska på jobbet att tejpa, och det var verkligen toppen.
 
Sv: Skor med stålhätta är en fiffig lösning..

Det funkade fint för mig med. Bröt lilltån genom att sparka in den i en fåtölj (skulle skynda mig förbi den där fåtöljen) och jag tejpade ihop tån med tån bredvid.
 
Sv: Skor med stålhätta är en fiffig lösning..

Det funkade fint för mig med. Bröt lilltån genom att sparka in den i en fåtölj (skulle skynda mig förbi den där fåtöljen) och jag tejpade ihop tån med tån bredvid.

Ett tips. Tejpa ihop den onda tån med den som sitter bredvid. Det ger stadga åt den onda och brukar kännas jätteskönt. Jag bröt en tå förra året när jag skulle runda en dörr liiite väl snävt (bråttom bråttom). Då fick jag rådet av vår sjuksköterska på jobbet att tejpa, och det var verkligen toppen.

Och lärdom av detta är då att aldrig skynda sej hemma :D
 
Sv: Skor med stålhätta är en fiffig lösning..

Såhär såg min fot ut för ett år sedan.
Jag hade jympaskor på mig... korkat!

002.jpg
 
Sv: Skor med stålhätta är en fiffig lösning..

Under tiden jag haft min häst (2 mån snart) har han trampat på mig 2 ggr :D Ena gången när han blev skrämd och hoppade mitt på min fot, och andra gången när han halkade omkull och råkade ta spjärn med ena hoven på min fot när han skulle upp igen. Detta hände med ett par veckors mellanrum, och på samma fot :D Kan tillägga att mina skor INTE har stålhätta...
 
Sv: Skor med stålhätta är en fiffig lösning..

Blev trampad på lilltån i vintras bara vanliga kängor på. Det blev lite trångt i stallgången när hovis skulle sko och vi skulle passera. Hästen tyckte tydligen att jag borde flytta mig lite :rofl:.
AJ. :eek: Så nu är det stallskor med stålhätta som gäller ....
 
Sv: Skor med stålhätta är en fiffig lösning..

Vad skyddar låren när hästen springer över en då?

32498446.jpg

32498430.jpg


Svullnaden från sidan
32498464.jpg


:crazy:
 
Sv: Skor med stålhätta är en fiffig lösning..

*kl*

Jag har skor med stålhätta. Men mitt sto hade aldrig vänligheten att kliva på den skyddade delen av foten - hon trampade ovanför stålhättan :crazy: Det blev (tack och lov..?) aldrig värre än smärta, dock. Däremot fick jag en spricka i tån då jag öppnade ett skåp. På skåpet låg en rätt tung fotoram i metall, och den rasade ner med hörnet före...
 
Sv: Skor med stålhätta är en fiffig lösning..

*KL*

Herre jisses vilka skador ni har dragit på er kära vänner :eek:, min lilla tå ser ju ut som ett ynkligt blåmärke i jämförelse.

Iaf, idag är tåeländet rätt ok faktiskt, jag kan nästan gå normalt, iaf om jag går i stadiga skor. Faktiskt lyckades jag gå så pass bra att jag klarade av att pressa och stapla 3 ton hö igår *klapp på axeln* :p
 
Sv: Skor med stålhätta är en fiffig lösning..

Ajajaj...

Jag brukar själv inte ha stålhätta, har alltid tyckt det har varit onödigt, men igår var jag glad att jag rotat fram mina stålhätteskor (som jag enbart köpt pga förra skolans säkerhetsregler) ur garderoben, fick nämligen ett kallblod á la tjock finnhäst på foten då han tyckte att det var ett bra ställe att sätta hoven på... alltid bra med en påminnelse!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp