Bukefalos 28 år!

Skulle ni gett upp med 4 årigt kallblod?

F

fiffigt

Vårat 4 åriga kallblod springer ungefär i premietempo :eek:.

Vi har skyndat långsamt då hon tidigare varit knackig i travet, travet fungerar ok numera sedan vi balanserat om.

Vi har inte haft möjlighet att hon fått springa med sällskap tidigare, men nu ska vi prova en gång i veckan på banan.

Har ni tips, knep, erfarenhet hur vi ska få tempo i henne?

Hade ni gett upp?

(Hon har växt till sig först i år)
 
Sv: Skulle ni gett upp med 4 årigt kallblod?

Nej, jag hade inte gett upp! Fyra år är inget för ett kallblod tycker jag. Jag hade gett henne en ärlig chans att få sänka tiderna i hennes egen takt först.
 
Sv: Skulle ni gett upp med 4 årigt kallblod?

Tack!

Verkligen skönt att höra någon annan som inte skulle gett upp.
En del "förståsigpåare" tycker annat och då blir man lite matt.

Vi har fött upp själva och har hela tiden haft inställningen att skynda långsamt, men ibland misströstar man ändå.
 
Sv: Skulle ni gett upp med 4 årigt kallblod?

Som sagt, kallblod är ju knappast färdigväxta när de är 4-år och jag tycker verkligen inte man ska ge upp med en sån ung häst. Speciellt inte ett kallblod. Det är ju inte ovanligt att de börjar funka först när de är 7-8 år heller. Skam den som ger sig! Tålamod är bra och ha :laugh:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 359
Senast: Jamtland
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 060
Senast: giovanna
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 372
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Så, mitt 12-åriga irländska sto har problem med magen, och jag har försökt vrida och vända på alla sätt och vis men kan inte komma på...
Svar
7
· Visningar
1 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp