Bukefalos 28 år!

Skulle ni 'idas' byta eller låta det vara?

Sv: Skulle ni 'idas' byta eller låta det vara?

Så här ser det ut btw, i närbild. Syns ju mindre på håll, men..

Thumbnail.aspx
 
Sv: Skulle ni 'idas' byta eller låta det vara?

Nja, känns lite overkill att spara ALLA kvitton. Så noggrann är inte jag. Men har lärt mig av erfarenhet att jag ska spara mina Höökskvitton...

Jag har köpt en hel del från Hööks genom åren. Det enda som gått sönder var ett sånt där väldigt billigt träns, typ 169 kr eller ngt. Efter några användningar så 'separerade' lädret sig i två delar nere där man fäster sidostycket i bettet. Ja och så en klimatta (säljs än), den funkade fint tills det blev kallt, då bröts piggarna av av kylan.

I övrigt har alla saker hållit, faktiskt. Dock så köper jag helst Claridge House-läder, då jag upptäckt de håller en enormt mkt högre kvalitet på lädret än vad priset avspeglar.

Men, få se hur länge shettisens 179 kronorsträns håller, det de hade förra året med, med blingpannband.

Jag sparar iofs alla kvitton tills jag provat sakerna, men sen kastar jag alla kvitton på lägre belopp. Det behövs inget kvitto för att vyta en defekt Hööksvara, de är så lätta bevisa de är köpta just hos Hööks. När jag bytte det där tränset som gick sönder, så hade jag inte kvittot kvar, men det finns/fanns ju bara hos Hööks, så var inga problem att byta 2 mån efter köp, utan kvitto. Bara ta ett nytt.
 
Sv: Skulle ni 'idas' byta eller låta det vara?

Jag köper också mycket på Hööks. Men ridbyxor och vissa träns är jag inte alls nöjd med. Köpte ett ganska dyrt CH-träns, och typ varenda spänne gick sönder när jag trillade av och min häst kastade sig lite bakåt. Tränset var sprillans nytt. Är verkligen glad att det inte hände på tävling eller bland t ex trafik... Nästan alla mina Hööks-ridbyxor har gått sönder i dragkedjan ganska snabbt. För övrigt så tycker jag att mycket där är väldigt prisvärt, men spar alltid kvittona som sagt... ;)
 
Sv: Skulle ni 'idas' byta eller låta det vara?

KL

Den perfekta lösningen!

Men...
Nu måste du ju nästan testa att sätta dit en sten också, för du fick väl behålla det trasiga pannbandet?
Snyggt med en sten där tror jag, och coolare än hööks-loggan.
Skulle vara kul att få se! :)
 
Sv: Skulle ni 'idas' byta eller låta det vara?

Byta!

Inga trasiga saker får stanna hos mig.
 
Sv: Skulle ni 'idas' byta eller låta det vara?

KL

Den perfekta lösningen!

Men...
Nu måste du ju nästan testa att sätta dit en sten också, för du fick väl behålla det trasiga pannbandet?
Snyggt med en sten där tror jag, och coolare än hööks-loggan.
Skulle vara kul att få se! :)

Givetvis måste jag det, precis vad jag tänkt med :devil: För ja, de sa inget om att jag skulle skicka tillbaka pannbandet, utan jag talade om hur det var, och om jag behövde skicka tillbaka hela tränset, eller om jag kunde bara skicka pannbandet eller om de kunde skicka ett nytt pannband? Sen pratade hon med reklamationsavdelningen och kom tillbaka och sa att de skickar ett nytt pannband, kommer om en vecka =)

(Naturligtvis skickar jag tillbaka det om de vill, det kanske är några returinstruktioner ihop med nya pannbandet t ex. Men än har de inte sagt ngt om det)
 
Sv: Skulle ni 'idas' byta eller låta det vara?

Jag skulle faktiskt inte reklamerat det. Nu vet jag inte hur stort hålet är men är det så synligt att man ser det när man står exempelvis och klappar hästens huvud så kanske jag helt enkelt skulle bytt ut pannbandet bara. En häst med mycket man är annars att rekommendera :angel:

Hade det saknat något framme på tränset hade jag förmodligen reklamerat det om jag inte bara skulle ha det till vardagsridning.
 
Sv: Skulle ni 'idas' byta eller låta det vara?

Till dig och några till.

Är kanske en idé att läsa hela tråden innan man skriver?
 
Sv: Skulle ni 'idas' byta eller låta det vara?

Jag skulle inte bytt det, skulle nog bara meddelat dem att det var trasigt/inte komplett. Bra för dem att veta kanske, själv skulle jag inte göra något åt det, brukar själv pilla bort märkena om de är fula och sätta dit något annat istället ;) ex på mitt lyckåsträns har jag fixat en svensk flagga i strass, mycket finare :D

Hööks tycker jag har väldigt trevlig support och jag har alltid fått möjlighet att byta eller så om någon vara inte fungerat/varit trasig på något vis så jag skulle nog ändå vilja säga till att det var fel på tränset ;)

Jag köpte ett täcke på hööks i november och det visade sig färga av sig på hästen min när det började regna (hästen är vit dessutom..) så jag mejlade hööks och sedan pratade jag med dem i telefon, fick välja mellan att skicka bilder på täcket/hästen eller att skicka tillbaka täcket. Jag skickade bilder och de skickade ett nytt täcke (av annan modell) till mig som "plåster på såren" för att min häst blivit orange haha ;) De var glada att jag meddelat dem att det hänt. Jättesmidigt för mig eftersom jag fick ett till täcke med haha ;)
 
Sv: Skulle ni 'idas' byta eller låta det vara?

*KL*

SNabba är de iaf Hööks, idag kom ett nytt pannband i posten =)
 
Sv: Skulle ni 'idas' byta eller låta det vara?

Jag känner igen det där med lösa märken, köpte deras CH martingal med snabbknäppe förra året och när jag tog upp det ur kassen efter jag hade åkt därifrån såg jag att märket saknades.
Jag brukar inte orka ta mig för med att byta sådana saker, och jag hade också beslutsångest om jag skulle åka och byta/ha kvar det eftersom märket knappt syntes alls.

Men efter mycket om och men så åkte jag tillbaka och bytte, det gick bra. Dock den nya martingalen jag fick så satt märket 45 grader fel, dvs bokstäverna "CH" uppåt, men då fick jag nöja mig i alla fall, för märket fanns ju i alla fall där :grin:

Jag tycker Hööks har haft mycket sådär med smådetaljer som saknas, eller om det bara är jag som haft oturen att fått alla dem:)
 
Sv: Skulle ni 'idas' byta eller låta det vara?

90 grader fel blir det väl? Ett kvarts varv?

Det här är faktiskt första gången jag drabbats av ngt sådant här, så svårt och säga om jag haft tur eller du otur. På min martingal sitter märket stenhårt, men är lite gedignare än på pannbandet? Jag kan snurra märket på pannbandet nämligen.. (Trodde det satt snett först, men gick att vrida rätt, antar att om man vrider lite mer trillar det antagligen av)

Däremot har jag många ggr i butik, ffa förr, sett produkter med stenar/kristallet där det saknats stenar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp