Bukefalos 28 år!

släppa ihop marsvin/skaffa marsvinskompis

Sv: släppa ihop marsvin/skaffa marsvinskompis

Vad bra att det gick bra!
Tro mig, du kommer att höra om de blir ordentligt osams. De låter ganska mycket om dem då...

Lycka till med smågrisarna!!
 
Sv: släppa ihop marsvin/skaffa marsvinskompis

En till fråga bara, Lulle har aldrig "lagt" sig ner förut, alltså verkligen lagt sig ner, han har börjat göra det nu när den nya kommit, är det, ja, bra? Han ser väldigt trivsam ut och så men eftersom han inte gjort det förut så börjar jag undra lite, haha xD
 
Sv: släppa ihop marsvin/skaffa marsvinskompis

Hur har det gått för dom idag? :)
 
Sv: släppa ihop marsvin/skaffa marsvinskompis

Hur har det gått för dom idag? :)

Förlåt för det sena svaret, har legat med feber och skit så det vart inte så mycket dator igår haha. :(
Det går jättebra! Inget bråk eller någonting, dom sover under samma hus och äter ur samma skål och släpper jag ut dom på golvet springer dom efter varandra hela tiden :) Jättekul att se! :D

Jag har en fråga däremot, inte så allvarligt så orkar inte göra ett helt nytt ämne utav det hehe. Lullen är lite brunsvart runt ena ögat på vissa ställen, ser nästan ut som smuts men jag är inte säker, det kan ju vara pigment eller något också, men dom var inte där när han var mindre.
Han verkar inte störas utav det eller något, men är det något man borde kolla upp? :O
 
Sv: släppa ihop marsvin/skaffa marsvinskompis

(fortsätter skriva på det här ämnet!)

Sen så har min lilla gris nudå, hittat något mycket spännande. Han hoppar upp på deras hustak och sitter där, men han har även börjat bita på gallret. Det kan ju inte vara bra, vad ska jag göra? :o Har lagt in grener och sånt nu och det är väl kul men inget är lika roligt som gallret. Han biter på ganska mycket annat också, (mina fingrar tillochmed ibland!) och pennor och dragkedjor är superkul. Något tips? Vill ju inte att han ska bryta en tand eller liknande!

Och appropå tänder, hur ofta bör man kolla tänderna och när har dom blivit för långa? :o Dom har fri tillgång till hö hela tiden (hela buren är full med hö HAHA) räcker det? Och en grejj till, Lullens tänder är inte helt "platta" där dom slutar eller hur man ska förklara. Alltså, det som först träffar maten när han biter. Dom är något "snea", som att dom är mer slipade i "mitten" än ut mot kanten. Är det farligt? (kom ihåg att det är väldigt lite och säkert bara jag som ser det HAHA, jag är en riktig hönsmamma men jag har bara varit marsvinsägare i ca 3 månader! xD)
 
Sv: släppa ihop marsvin/skaffa marsvinskompis

EN fråga till! Hehe. xD Jo, Lulle har något svart ovanför "rumpan" eller vad man ska säga. :o det sitter fast och är "hårt". Ska det vara så?! :o
 
Sv: släppa ihop marsvin/skaffa marsvinskompis

ingen som kan hjälpa? xD
 
marsvinsfrågor

ifall du menar tänderna HAHA så är det lugnt, kollade dom igen och grejjen är att dom inte alls är snea eller whatever, jag är nog lite harig!
 

Liknande trådar

Däggdjur Bakgrund: 2 hanar nu 3 år flyttade hit i somras som sällskap åt vår nu 2 åriga hane,eftersom han gått ensam sedan vi tog över honom i...
Svar
5
· Visningar
1 530
Senast: oz_joj
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 798
Senast: Pilot
·
Däggdjur Hej alla marsvinsälskare! Jag funderar på att skaffa marsvin igen men har lite funderingar om det. Jag har haft 5 marsvin förut...
Svar
0
· Visningar
1 190
Senast: mikaelat
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
1 944
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad såg ni senast? Del 3
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp