Bukefalos 28 år!

Sv: slideskor

Under tävlingssäsongen, när det inte är vinterväder.
Fördelarna är väl att den slidar lättare, ist för att gräva ner sig. Borde spara på benen tycker jag.

Men någon mer insatt i reining får svara på de..
 
Sv: slideskor

Halloj!
Det är klart att det blir halare för dom, men bara när dom gör tvära stop.. Inte annars. när dom går tex. En häst som tränar mycket stop och stoppar mycket hårt tycker jag att man ska sätta på sliders men annars så kan det vara en gnutta onödigt!!

//Carro
 
Sv: slideskor

Jag undrar om det blir halt i hagen eller när man rider ut?

Vid "fel" underlag blir det även halt utan tvära stop tex. snö,lera,gräs ... Så lite eftertanke vid rastning i hage/uteritt krävs väl...
 
Sv: slideskor

Hade slides på första gången ifjol.Satte på lite mindre hala slides så dom inte skulle va så hala. Tyckte d gick bra,speciellt när hon aldrig haft. Sätter på samma iår oxå,bara snön åkt bort.
 
Sv: slideskor

OK, bra att veta! Slide-skor är inget som är aktuellt för oss ännu, men kanske i framtiden...
 

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet om man kan sko hästen (skos med domosedan) dagen före eller efter tandraspning? Den blir ju då sederad flera dagar i rad så...
Svar
1
· Visningar
334
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej, tänkte kolla med er om ni tycker benlindor är nödvändigt, och när det isåfall blir nödvändigt? Är det endast vid hårdare träning...
2
Svar
27
· Visningar
1 202
Utrustning Är det någon som har selen Drive out Duo Plus? Är ni nöjda? För- och nackdelar? Ska mäta lite i helgen och kanske klicka hem en sådan...
Svar
0
· Visningar
167
Övr. Hund Någon som vet för- och nackdelar med Agriakortet? Jag får rabatter med kortet men jag kan inte se om det finns några nackdelar. Tänkte...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Kajsastina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp