Slipa ner ett IKEA bord

byggbobby

Trådstartare
Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja slipa ner så att den vita glansiga ytan försvinner och det ser mer retro ut. Min förhoppning är att det kommer vara ljusbrunt trä till slut, som ett gammalt fint klaffbord. Är däremot rädd att om jag bara sätter igång med ett grovt slippapper, att det kommer se förjävligt ut. Det är ett Ingatorp från Ikea och Ingatorpsserien har massiv trä så tror det är det vi har att jobba med.

Tacksam för alla svar!

Mvh,
 

Bifogade filer

  • Skärmavbild 2024-04-19 kl. 08.44.17.png
    Skärmavbild 2024-04-19 kl. 08.44.17.png
    79,1 KB · Visningar: 43
Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja slipa ner så att den vita glansiga ytan försvinner och det ser mer retro ut. Min förhoppning är att det kommer vara ljusbrunt trä till slut, som ett gammalt fint klaffbord. Är däremot rädd att om jag bara sätter igång med ett grovt slippapper, att det kommer se förjävligt ut. Det är ett Ingatorp från Ikea och Ingatorpsserien har massiv trä så tror det är det vi har att jobba med.

Tacksam för alla svar!

Mvh,
Håller med om slipmaskin med medelgrovt till fint papper.
Tror du kan behöva ytbehandla det för att få ljusbrun. Men det kanske du redan tänkt såklart.

Men du kanske gjort ett märke nånstans där det inte är så synligt och sett hur träet ser ut under? Känns som det brukar vara väldigt ljust trä sånt som säljs målat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp