Bukefalos 28 år!

Sluta med hästar eller komma över?

Men hur många vill köpa en häst som måste stå kvar i samma stall? Jag tror inte att det blir jättelätt att hitta en sådan köpare. Själv skulle jag dra öronen åt mig direkt, behöva stå kvar och känna mig granskad i sömmarna och ha ångest för varje litet misstag jag gjorde. :eek: Nej tack.
 
Men hur många vill köpa en häst som måste stå kvar i samma stall? Jag tror inte att det blir jättelätt att hitta en sådan köpare. Själv skulle jag dra öronen åt mig direkt, behöva stå kvar och känna mig granskad i sömmarna och ha ångest för varje litet misstag jag gjorde. :eek: Nej tack.

Kanske en viss del av mig hoppas det :angel: Men bara kanske :p
 
Dock till säljarens försvar, så kan jag säga att det inte är en säljare som lägger sig i så, utan bara har lite svårt att släppa iväg sina hästar. Hade jag haft pengarna hade jag mer än gärna haft häst i det stallet!
 
Så du har inte råd att köpa den nu oavsett om du får flytta den eller inte?
Jag tycker du ska överväga medryttaralternativet igen. Då får du hålla på med drömhästen men slipper det ekonomiska ansvaret.
 
Så du har inte råd att köpa den nu oavsett om du får flytta den eller inte?
Jag tycker du ska överväga medryttaralternativet igen. Då får du hålla på med drömhästen men slipper det ekonomiska ansvaret.

Fast jag vet ju knte ens om nya ägaren kommer vilja ha medryttare?
 
Så du har inte råd att köpa den nu oavsett om du får flytta den eller inte?
Jag tycker du ska överväga medryttaralternativet igen. Då får du hålla på med drömhästen men slipper det ekonomiska ansvaret.
Håller med, jag tycker inte ägandet i sig är så viktigt. Hästar är individer med egen personlighet och liv och det ju det som gör att man känner vissa hästar blir speciella och med hästen som en vän spelar det juridiska ägandet inte så stor roll om man ändå har tillgång till den tycker jag.
 
Håller med, jag tycker inte ägandet i sig är så viktigt. Hästar är individer med egen personlighet och liv och det ju det som gör att man känner vissa hästar blir speciella och med hästen som en vän spelar det juridiska ägandet inte så stor roll om man ändå har tillgång till den tycker jag.

Vi får väl se vad det blir för köpare. Man ska ju passa ihop med ägaren också.
 
Håller med, jag tycker inte ägandet i sig är så viktigt. Hästar är individer med egen personlighet och liv och det ju det som gör att man känner vissa hästar blir speciella och med hästen som en vän spelar det juridiska ägandet inte så stor roll om man ändå har tillgång till den tycker jag.

Det enda är ju att man som medryttare kan bli uppsagd, hästen flytta eller ägaren sälja så det är ganska sårbart att fästa sig så mycket vid sin medryttarhäst.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: julgrisen
·
Hästvård Vi har hittat en häst som är perfekt på alla vis. Dock har stallet den står i skabb och hästen är synligt drabbad. Är det idiotiskt att...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Cambrie
·
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
3 558
Senast: hollypolly
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 282
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp