Bukefalos 28 år!

smälta om sadeltvål?

B

BeastieBabe

Jag är ganska less på att ha en tvål som åker fram och tillbaka i tvålburken och dessutom skvätter upp tvållödder om det råkar slinta till ordentligt, så nu tänkte jag ta mina restbitar och min nya tvål å smälta ihop det och därmed få en tvål som sitter fast i tvålburken.. men vad är lättast och påverkar det tvålens andvändbarhet?

jag tänkte först smälta i vattenbad men så kom ja på tanken med mikron, men funkar det? :confused: och när den väl är smält (oavsett metod) så hur bör man låta det stelna? snabbt? kallt? sakta? nån som gjort detta själv eller vet hur man gör får gärna skriva å berätta :)
 
Jag har också haft funderingar på det. Och det borde ju gå, det är ju bara att testa.
 
Har själv aldrig provat men jag har läst någonstans att man ska smälta i vattenbad och sen ställa i frysen, men jag vet inte om det fungerar. Det är nog bara att testa sig fram, prova i micron men kanske inte på högsta effekt. Hör gärna av dig med resultatet för jag skulle gärna vilja veta hur det fungerar..
 

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp