Bukefalos 28 år!

Smärta efter utdragen visdomstand

Jag börjar faktiskt tro att det är infekterat... Under dagen har jag blivit väldigt torr i munnen och det smakar illa, sambon sa också att min andedräkt luktar typ ruttet :crazy::yuck: Känns inte riktigt normalt. Plus att jag har fortsatt svinont. Så jag ringer så fort jag kan imorgon bitti, nu är det tyvärr stängt...
du har inte blivit rekommenderad att använda Corsodyl i förebyggande syfte mot ev inflammation?
 
Har ringt tandläkaren var 5e minut sen de öppnade och till slut var det någon som svarade. Har fått tid i eftermiddag och ska få hjälp, troligtvis blir det en penicillinkur. Fick faktiskt sova rätt hyfsat i natt så jag är glad för det.
 
Har ringt tandläkaren var 5e minut sen de öppnade och till slut var det någon som svarade. Har fått tid i eftermiddag och ska få hjälp, troligtvis blir det en penicillinkur. Fick faktiskt sova rätt hyfsat i natt så jag är glad för det.

Fråga om du ska använda Corsodyl också, det är en munskölj som man använder när det är svårt att borsta tänderna ordentligt.
 
Jag har dragit ut alla 4 visdomständer och 2 av dom har gjort ont i ca 3 veckor efter dom tagits bort. Har för mig att jag åkt tillbaka och fått spolat rent båda gångerna och då har det blivit bättre sen =)
 
Jag trodde att man alltid fick rekommenderat munskölj med desinfektion efter sådan operation.... Men det finns flera märken än Corsodyl.

Jag fick aldrig någon sådan rekommendation vid någon av de jag tagit ut, utan kroppen skulle sköta läkning osv själv samt att man inte skulle förstöra miljön med överdrivet tvättande. Utan man sätter in muntvätt eller annat om det är nödvändigt men inte i förebyggande.

Kanske skiljer sig en hel del i rådgivning, det märkte ju jag redan där när det sket sig m första tanden..
 
Nu har jag fått penicillin utskrivet. Men först tänkte hon skicka hem mig med bara en spruta att spola med :eek: :mad:

"För du är väl inte påverkad i allmäntillståndet?" Eh, jo! Fick förklara ännu lite mer att jag inte får sova, känner mig febrig och inte klarar av min vardag. Utöver den hemska smärtan då som har blivit värre :meh:

Då fick jag penicillin. Håll tummarna för att det hjälper nu.
 
Måste erkänna att när jag hos käkkirurgen opererade ut en visdomstand från underkäken blev det ett besök hos akuttandläkaren under helgen, billigt och bra
Gjorde svinont när de spolade rent men sen försvann smärtan
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: Ketrawzc
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 492
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är förkyld (inte Covid) och har varit det i en vecka nu. Jag kracklar och hostar, är hes och lite snorig men ganska pigg. Hade...
2
Svar
27
· Visningar
2 649
Senast: Emtherlia
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 895
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp