Bukefalos 28 år!

Smakrååååååd Pliiis!

_FiA_

Trådstartare
Okej nu behöver jag lite smakråd här. Så här ser min lägenhet ut nu http://www.styleroom.se/album/36244 (så ni ser vad som passar in,) .mitt kök ska helrenoveras, det blir vita Ikea luckor som är glansiga med silver handtag. Väggarna kommer vara vita. Bänkskivan är mörk valnöt och golvet likaså, barbordet kommer också bli mörk valnöt.

Som stänkskydd ska jag ha en glaspanel som är beställd, men jag kan verkligen inte bestämma mig för vad jag ska ha bakom för tapet, eller måla.Vitvarorna blir i rostfritt, med svart häll.

Jag kommer förmodligen att sätta silvrig mosaik eller någon annan färg(?) bakom fläkten ända ner till bänkskivan


Dom alternativ jag kommit fram till är

Svart glas (alltså att jag målar svart bakom glasskivan) ungefär såhär:
svartglas2_80250845.jpg


Rött glas

3.jpg
(möjligtvis mer vinröd lite mörkare)


Jag har lånat hem pärmar från Flugger

Ni får försöka tänka att köket är vitt med mörk valnötsskiva





Samma fast i svart























Skriv gärna eran åsikt, ju fler som tycker till desto bättre resultat :D;)
 
Senast ändrad:
Sv: Smakrååååååd Pliiis!

Röd glas tycker jag. Du har så mycket svart så rött skulle väga upp lite och passa in med det andra röda i ditt hem :)
 
Sv: Smakrååååååd Pliiis!

Och jag säger svart.:D
Det är snyggare ihop med valnöten.

Lägger till: Absolut inte något med en massa mönster och skit.
 
Sv: Smakrååååååd Pliiis!

Och jag säger svart.:D
Det är snyggare ihop med valnöten.

Lägger till: Absolut inte något med en massa mönster och skit.

+ 1 på den. Inga texter skulle jag säga, jag tycker faktiskt det ger ett rörigt intryck.
 
Sv: Smakrååååååd Pliiis!

Jag tyckte svart glas gjorde köket för mörkt och vinrött kändes rätt ute. Jag hade kört på tapet men en lugnare variant (dina alternativ kändes rätt röriga). Måste jag välja mellan de alternativ du visade var nog stadsbilden den jag gillade bäst.

Jag tycker inte att att motivet på tapeten ska suga tag i blicken alltför mycket, det ska snarare framhäva resten (jag gillar ju avlånga,vita, fasade kakelplattor med minimal avstånd mellan sig bäst;))
 
Sv: Smakrååååååd Pliiis!

Eftersom du redan har så mycket mönstrat så tycker jag enfärgat passat bäst, för att det inte ska bli rörigt. Jag gillar svart bättre än rött så därför röstar jag på det ;)
 
Sv: Smakrååååååd Pliiis!

Dem flesta verkar överrens om svart glas. Men vid själva spisfläkten, alltså utrymmet brevid och bakom skorstenen och nedanför kåpan så ska jag har mosaik. Vilken färg ska jag köra på mosaiken isåfall? Skulle röd mosaik vara ett alternativ?
 
Sv: Smakrååååååd Pliiis!

Vitt? Eller någon diskret snyggt mönstrad vit tapet? Eftersom du verkar ha ett rätt så litet? kök så skulle jag inte välja någon starkare färg eftersom du har mörk bänkskiva och mörkt golv.
 
Sv: Smakrååååååd Pliiis!

men de blir ju så tråkigt, och verkligen ingen färg alls. bara svart vitt. Jag har lite svårt för det "vanliga" eller jag gillar det vanliga om det finns en twist, något som sticker ut lite. Men är lite osäker på hur röd skulle göra sig... :/
 
Sv: Smakrååååååd Pliiis!

vitt går nog bort, tycker de blir alldeles för vitt med vita väggar vita skåp och vit kakel eller tapet eller glas.
 
Sv: Smakrååååååd Pliiis!

men de blir ju så tråkigt, och verkligen ingen färg alls. bara svart vitt. Jag har lite svårt för det "vanliga" eller jag gillar det vanliga om det finns en twist, något som sticker ut lite. Men är lite osäker på hur röd skulle göra sig... :/

Fast då tycker jag att du ska välja färg över diskbänken. :) Men välj då färg enhetligt. Ditt kök är så pass litet och resten av lägenheten har redan en del mönster. Att bryta av ytan över bänkar och spis med ett parti i annan färg och material blir rörigt tror jag.
 
Sv: Smakrååååååd Pliiis!

Enligt mig är din lägenhet en galet virrvarr som nästan ger mig panik pga dina fototapeter så jag skulle köra på helvitt eller helsvart i köket, absolut inga mönster, det blir liksom för mycket... :crazy:
Speciellt när du har en fototapet i hallen in mot köket, vill du ha en mönstrad tapet där så måste den matcha hallens tapet tycker jag.
Rött har du så det räcker och blir över i vardagsrummet, därför väljer jag inte rött i köket. ;)
 
Sv: Smakrååååååd Pliiis!

svart glas bakom bänken hela vägen, du kan ju sätta dit röda detaljer i form av tavlor, rosor, ägg klocka osv. ett kök fylls av saker, så låt grunden vara svartvit och låt några detaljer vara röda. ger ett lugnare och flexiblare kök.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp