Smärta insida av lår/ljumske

Jag har förr i tiden lätt fått träningsvärk insida lår och ljumske, och numera även ont i blygdfogden och mina höfter kan liksom "haka upp sig".

OM jag rider i fel sadel. I rätt sadel kommer höftlåsningen efter en halvtimme och gormar lite men släpper utan problem om jag släpper stigbyglarna ett tag. I fel sadel kan jag inte rida alls.

Än så länge har jag provat följande som fungerar för mig: Amazonas Elisabeth, Sensation Ride G3/G4 (english trail), fårskinnssadlar.

Säkert skulle andra med smal midja, öppet säte, små knästöd som ej låser fungera bra också.

En Sensation Ride är en bra medryttarsadel, du kan anpassa den efter olika hästar med hjälp av inlägg i både sadel och pad.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 553
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
27 857
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp