Agilitytipo

Trådstartare
Behöver hitta ett smeknamn till min pålle. Han heter Pichi Traful och är en fux valack. Förslag?

Tack i förhand
 
Behöver hitta ett smeknamn till min pålle. Han heter Pichi Traful och är en fux valack. Förslag?

Tack i förhand
jag hade nog börjat med Tuffe.
Sen hade det kunnat bli Plutten eller Pelle också.
Eller något annat som passat.

(Jag har i många år inte lyckats hitta nåt som känts bra till min Millimina, men senaste året har det blivit Pillis...)
 
Hade nog slutat med Gubben, Killen för min del. Brukar mest säga det smeknamnet som känns naturligt för mig och inte beroende på vad hästen heter, men de e ju jag d.
 
Picco? Du kanske hittar något du gillar nu som inte passar längre fram i tiden. De bästa smeknamnen kommer oftast av sig självt :) men det går ju alltid att byta ;)
 
De bästa smeknamnen kommer oftast av sig självt :) men det går ju alltid att byta ;)

Håller med! det har ju så mycket med personlighet att göra så det känns nästan konstigt att sitta och hitta på smeknamn till en häst man aldrig har träffat. :)

Min häst heter Epona men jag kallar henna ofta bara för Hästen. Eller Skrutteluttan eller nåt annat som trillar ur munnen. :D
 
Det brukar komma naturligt.
Min har ett officiellt smeknamn, hans riktiga är långt och krångligt.
Men jag kallar honom oftast Fatty eller Jabba the hut
 

Liknande trådar

Övr. Hund Alla våra hundar har smeknamn som kommer ur kennelnamnet. Hon som heter **Sweet Harmony kallas Sweety och han som heter ** Amber Jewel...
Svar
14
· Visningar
1 083
Senast: Hjartagna
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 332
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Hej, undra ifall det är någon som har erfarenheter angående försäkringsbolaget Dunstan? Har tagit över en häst som jag behöver teckna en...
Svar
2
· Visningar
1 191
Senast: lillan222
·
Utrustning Tjo, någon som vet hur de olika märkena på rundbalsnät ligger i storlek? Vi har haft dom från granngården, hansbro sport lr va dom nu...
Svar
4
· Visningar
408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp