SNÄLLA hjälp mig

Nä min mamma försökte allt möjligt men fick inte ledigt så 15de är det spikat att vi ska dit. Ridit henne ett bra tag nu och hon är helt som vanligt. Hon är som förr. Hovslagaren sa att hon såg lite stel ut i bakbenen men vi får ju se vad vet säger.
 
Nä min mamma försökte allt möjligt men fick inte ledigt så 15de är det spikat att vi ska dit. Ridit henne ett bra tag nu och hon är helt som vanligt. Hon är som förr. Hovslagaren sa att hon såg lite stel ut i bakbenen men vi får ju se vad vet säger.

Spännande! Har du testat att hoppa med henne nu på sistonde?
 
Imorgon ska vi till vet och hon har varit superfin i ridningen det sistone. Nyss när jag tog in henne var hon trög att få in och hon stannade ibland. Nu såg jag även att hon har en ganska stor ca 5-7 cm kula på sidan av magen. Den är ganska hård men inte som en sten. Någon som snabbt kan berätta? :( Vi hade tänkt att ta något skutt idag dagen före vet men får se hur hon är när jag rider henne
 
Hon var väldigt trög och olik sig på framridningen/uteritten men jätteduktig och framåt när vi skulle hoppa. 0 rivningar & vägringsr, 2 hinder på 65 i följd. Men hon va väldigt framtung i Landningarna. Aja, bara å se vad veterinären säger
 
Jättebra! Dem kollade tänderna lite snabbt, luftrören med kamera och lungor med nån slang och vätska, tog blodprover mm, röntgade, longerade 4 gånger, sprang i såndär gång jättemånga gånger osv. Veterinären tyckte hon såg en väldigt liten hälta i bakknät så dom behandlade det knät så nu står Jon på boxvila i 2 dygn. Hon såg jättefin ut! :laugh: Vi ska på återbesök om 3-4 veckor för att kolla om det blivit bättre. Allt tog 4,5 timmar
 

Liknande trådar

Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 517
Senast: sorbifolia
·
Ridning Hallå! Jag ska försöka hålla det kort nu! x) Jag har en C ponny, väldigt hoppglad som gillar att springa fort i hoppningen, och jag är...
Svar
17
· Visningar
1 420
Senast: fio
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 352
Senast: Lager
·
E
Träning Jag var dum jag vet, som lärde min B-ponny stegra på kommando. Började med att han blev rädd för saker som låg på gården, reste sig...
Svar
19
· Visningar
3 983
Senast: Vita_N_6520
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp