Bukefalos 28 år!

sned sadel?

Mirre

Trådstartare
har en westernsadel som har fått sig en rejäl smäll en gång.
(ena stiglädret lossnade :crazy:) nu känns den helskum och rida i. e jättesvårt och få den och sitta kvar ordentligt.
Fast man drar åt gjorden så mycket det går. Den glider ändå. När man sitter i den känns det som att den är mer åt vänster och att det lädret är längre, fast dom är lika långa. Och sadeln ligger rakt. Funderar på om den kan ha blivit sne eller så. Hur kollar man det?
 
du kan ju mäta lädren för att kolla om dom verkligen är lika långa.
å så skulle jag (om jag hadde varit du) antagligen skickat in sadeln för omstoppning, för om den har fått sig en riktigt smäll så kan ju formen ha förändrats där den fick smällen eller runt omkring träffytan av smällen.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: __sofia__
·
Träning Hej! Jag har problem med en lite oliksidig häst. Kommentarer om att uppsöka veterinär etc undanbes, hon blev igenomkollade i december då...
Svar
7
· Visningar
1 331
Senast: Cattis_E
·
Utrustning För ungefär ett år sedan var jag med om en ridolycka där jag skadade båda knäna väldigt allvarligt. Ena knäet är opererad två gånger...
2
Svar
23
· Visningar
3 949
Senast: mily
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp