Bukefalos 28 år!

Snöröjning

fjordtokan

Trådstartare
Jag saknar corallen något oerhört så har börjat fundera på hur man ska kunna ta bort snön i den utan att jag får ryggskot (började faktiskt hanskotta den förra torsdagen men på lördagen kom 20 cm snö till så då gav jag upp). Traktor är tyvärr uteslutet men finns det något annat smidigt sätt att få bort 70 cm snö i en 20 m i diameter corall?
 
Sv: Snöröjning

Jag handskottade ett voltspår på min ridbana, det var sjukt jobbigt. Den var som tur var plogad ett par gånger tidigare i vinter.
 
Sv: Snöröjning

Funkar det med så mkt snö då? Har funderat på det också nämligen men vet inte alls hur de fungerar.

Elekton Jo det var ju så jag började men ryggen pallar inte. Hade ryggskott i januari, vill inte få det en gång till...
 
Sv: Snöröjning

Jo, snöslunga funkarjättebra, även på lårhög snö :love: Man kan tippa den lite och ta det översta och sedan låta den arbeta sig ner.

vi skottade en plätt vid ingången och ett spår längs staketet i vår hage för att pållarna skulle slippa stå i snö upp till magen (var lite rädd att de skulle kunna kliva rätt ut också om/när snön hårdnade, staketet stack upp ca 30 cm över snön...) och det blev väldigt uppskattat, tog inte så lång tid heller.
 
Sv: Snöröjning

Traktor är tyvärr uteslutet men finns det något annat smidigt sätt att få bort 70 cm snö i en 20 m i diameter corall?

Är det för att traktorn är för stor det är uteslutet med traktor? Är det så kanske det finns någon i grannskapet som har en gammal 60-talstraktor med en liten snöskopa. En sådan traktor skulle kanske klara av jobbet. Snökedjor lär väl också behövas.
 
Sv: Snöröjning

Grinden är för liten så det kommer inte in någon traktor... Annars hade det ju varit perfekt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 595
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 533
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 130
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 669
Senast: muslidag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp