Bukefalos 28 år!

Snyggt tävlingstäcke??

N

NiraK

Jag blir galen! :crazy: Jag vill hitta ett snyggt tävlingstäcke till halvblodet. Här är mina krav:

* Sammet, ylle eller fleece
* Mörkgrönt med snyggt matchande kantband
* Snygg skärning, dvs. ska sitta bra med hög skärning vid bogen/manken. Ska gå upp en liten bit över manken. Ska sluta vid svansroten, inget häng därbak (det är asfult! :p )
Tips?? :confused: Länka gärna och berätta lite hur det är i kvaliten och i storleken!

Nirak
 
Har kollat där! ;) Hittade inget som riktigt föll mig i smaken! ;) Vill ha ett mörkgrönt (buteljgrönt täcke).. hittade ingen sån färg.. :(
Men tack för tipset! :)

Nirak
 
Nu har jag hittat ett tror jag! :banana:
Detta sammettäcke ser fint ut! :love:
http://www.lillhastenistav.se/sambla.jpg

Finns i mörkgrönt också! :banana:
Men på ena bilderna hade en kallblodstravare på sig ett stl. 135 och det satt perfekt.. Kan 145 bli för stort på mitt halvblod med kort rygg då? :confused: :crazy:

Nirak
 
Jag har ett mörkgrönt fleecetäcke med hals (finns även utan hals). TROR att det är märket horse saver (näää... nu blev jag osäker. Nåt med horse i alla fall (hästhuvud som "logga"). Ett perfekt tävlingstäcke då det inte har några gjordar (lätt att slänga över sadeln utan att få några gjordar "fladdrandes"). Snabbknäppen vid bogen.
 
Detta tycker jag är jättefint! Det går inte upp ngt i halsen dock....

Detta finns i mörkgrönt oxå....



Annars finns ju Mia's ylletäcken, de är superbra!
 
Har ett sånt mörkgrönt (med ljust läder i bogen), men det ligger inte fint på honom tyvärr.. :crazy:

Nirak
 
Jag har det gröna sammetstäcket från Jacson, det är djupgrönt, jättesnyggt! Inte dyrt heller. Mitt halvblod som är ca 172cm har stl 155. Har bara provat det, men tyckte det satt bra!! :)
 
Jaha! :o :D Det är det jag tänkte köpa.. bra att det är snyggt! ;) Vad tror du om storlekarna? Är det jättestort i bogen?

Nirak
 
ja30.jpg
jacson Fleece kostar : 249kr

mrs160.jpg

Mias RS ylle kostar: 899kr, finns i vilken färgkombination du vill (nästan)..


Eller mina favoriter, har 3 täcken från dom !

Z-täcket !
Kolla deras hemsida : http://www.z-tacket.com/Täcken.htm

Jag har själv fleece täcket med hals art.nr: 006 och fleece täcket filt modell art.nr:047 och det som är blå gult i nylon art.nr: 001. Har haft ett sponsortäckte från dom oxå, det var det som dom kallar svettäcke, ett vanligt fleectäcke, deras täcken är jätte bra och finns i väldigt fina färger.
Rekomenderar dom stark ! Inte för dyra heller !

Lycka till ! :banana:
 
Jag har sammetstäcket som du länkade till (jacson) och det absolut ett utav de bästa täckena jag har. Sitter jättebra (trots att i princip alla täcken som jag har provat på pållan sitter illa, hon får nästan skav bara av att titta på dem) och det är jättefint, och inte så dyrt heller.
Den enda nackdelen är att det är supersvårt att få bort håret som fastnar, det enda som funkar är en sånn där hårbortagare med klister från klädaffärer..
 
Det låter ju super! Gäller bara att få tag i ett nu om det visar sig vara helt slut på lillhästen i Stav,.. :(
Vart köpte du ditt?

Nirak
 
Jag köpte fråb lillhästen men jag har sett på odal också, har de inte på lillhästen kan du ju iofs ringa till jacson och fråga vilka som säljer deras produkter.
 
Själv är jag sugen på "landslagstäcket" från Hansbo.
Marinblått med svanskappa delvis i tjock flätad guld och ljust skinn till den enkla bogknäppningen.

Ett fint arbete och ser sannerligen tjusigt ut....pricken över i.
 

Liknande trådar

C
Avel Tänkte att jag skulle visa för alla uppfödare här inne vad Heimdal sa på föreläsningen i Västerås på Häst 2006. Tråden är startad med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 345
Senast: Animor
·
A
Utrustning Köpte en rejäl yllefilt och tänkte göra ett hyfsat täcke av den, och undrar om någon har tips på material till kantband, bogspännen...
Svar
6
· Visningar
2 141
Senast: Nica2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp