Snyggt utställningshalsband (rottweiler)

Sandra78

Trådstartare
Okej, här kommer dagens i-landsproblem :D
Jag hittar inget snyggt halsband att ha på utställning på vår rottis-tik. Vanligast är nylonstryp eller kätting (ev kopplat icke-stryp). Jag vill inte ha stryp på henne, kätting är fult och med slätt läderhalsband får hon dubbelhaka :o
Tips tack?!

I (för långt) nylonstryp:
6576_111967588225_541298225_2383202_7011642_n.jpg


Slätt läder:
n541298225_1600167_7578.jpg


Hon är ju helt klart finare i nylonstrypet, men jag vill gärna att hon ska kunna ha lite "drag" i kopplet och det vill hon inte i det.
 
Sv: Snyggt utställningshalsband (rottweiler)

Varför inte ett riktigt utställningskoppel?
På Rottisar tycker jag att Dog Securitys utställningskoppel är fint, och det är ej av strypmodell heller.
 
Sv: Snyggt utställningshalsband (rottweiler)

Ska kika på dog security. Annars tycker jag det brukar vara så korta koppel, åtminstone på rassepcialerna behövs det typ 120-140 cm koppel för att få ut hunden snyggt framför sig, där är det "fy fy" att springa med hunden bredvid sig :D
 
Sv: Snyggt utställningshalsband (rottweiler)

I princip alla jag har, förutom Dog Security, är runt 145 cm långa... DS är kort, det är lagom för mig att ha till min 54 cm höga hane, med lite höjd hand och han springandes bredvid mig.

Men, varenda djuraffär som finns i närheten av mig har en del olika varianter hemma, och har dessutom pärmar från sina grossister där man kan se vad som finns att ta hem. Där står läng, bredd, pris och allting - och det är bara att välja!

(Det ÄR inte proffsigt med vanligt halsband + koppel, det säger alla som varit/är en stor handler ;))
 

Liknande trådar

T
Hundavel & Ras Jag skulle vilja ha tips på en bra Rottweiler kennel. Har en 7 årig tik och vi skulle vilja köpa en valp nu. Detta för att hon ska ha...
Svar
1
· Visningar
1 706
Senast: vallhund
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp