Bukefalos 28 år!

Socialt obekväm?

Jag tror det är vanligt.
Själv har jag jobbat i serviceyrke i många år men nu slutat. Börjar inse mer och mer att min sociala förmåga har varit yrkesrelaterad. Bland nära och vänner....inga problem. Men med nya människor går jag tillbaka till min yrkesroll. Jag har inget behov av att vara social utanför min krets. Blir mest trött av nya bekantskaper och tycker det är otroligt skönt att komma hem även efter kortare besök hos nytt folk. Tur nog är sambon lika dan.
 
Jag är lärare så det måste nog anses som ett socialt yrke. Efter jobbet har jag ingen längan till att träffa folk. Jag har jättesvårt att ta mig i kragen och åka och hälsa på vänner :o Och tycker inte om att gå på fester. Mardröm är större tillställningar med bordsplacering :eek: I stallet är jag mer social nu, tog säkert ett halvår :o
 
Jag är relativt obekväm i sällskap som inte är min närmaste krets. Eller, andra verkar bli obekväma av mig, jag kan utan problem sitta tyst men det är inte alla som klarar av det.
 
Jag är fruktansvärt socialt obekväm. Närmaste kretsen går ju givetvis bra, men annars tycker jag mest det är jobbigt. Har jobbat i serviceyrken, första vändan var det asjobbigt, men har lyckats vända på det så jag har nästan lättare att gå in i den "yrkesrollen" idag jämfört med att träffa folk jag känner lite så där halvbra privat. Överlag tycker jag det är lättast att prata med människor där man har någonting gemensamt (som att man jobbar på samma ställe, går samma utbildning eller har häst i samma stall), det värsta jag vet är att behöva kallprata med folk som jag 1) bara känner ytligt och 2) inte har någonting direkt gemensamt med. :crazy:
 
Jag blir väldigt obekväm runt människor som jag inte känner, eller som inte känner mig.
Försöker undvika det så långt det går
 
Jag kan vara social i kortare stunder, sen är jag trött...en typisk HSP-personlighet.