Soda är här =)

Alexandra_W

Trådstartare
Jag hade glömt hur oemotståndligt ulliga och gulliga kattungar är :heart. Men imorse hämtade jag Soda, på dagen 12 veckor idag.

Hunden är åt helsike för pepp och tycker "mat, äta upp, jaga, mat!" men han ger sig. Hoppas jag...

Siameshanen, som är hela anledningen till införskaffandet av lilla luddbollen då han vrålat oupphörligt åt mig att "jag behöver en ny kompis!", är förväntat nog inte direkt helsåld. Han är inte säker på att det inte är en siamesätare - den har tofsar i öronen ju! ;) Men han är enormt nyfiken, och det är tämligen milda fräs, så kommer nog gå kanon om några dagar.

1170680_484200911675887_1039955575_n.jpg


1236340_484201261675852_17819465_n.jpg


1005228_484201391675839_390890410_n.jpg


Om man saknar sina kullsyskon litegrann så är en mjukdjurskatt helt okej som substitut...
1237091_484201578342487_512754499_n.jpg
 
Sv: Soda är här =)

Hur går det med sammanförandet?

Katt + katt inga större problem. Siamesherren (10 år) väser lite och morrar lite, men är påtagligt nyfiken och håller sig hela tiden i närheten, och har varit fram och nosat på henne flera gånger.

Hon är rätt cool, han kan väsa/fräsa henne rakt i ansiktet och hon sitter där och tycker "jaha ja?". Menar han allvar backar hon några steg.
Han å sin tur har inte ens lyft tassen eller fällt ut klorna en enda gång. Så det är mest spel för gallerierna.

Oroar mig inte alls för att de ska bli vänner =)

Men hunden, honom är jag fan i mig beredd att skänka bort.. ;( Där går det väldigt mycket sämre, och hela "felet" är hos hunden..
 
Sv: Soda är här =)

Vilken söt fluffboll.
Och nu måste jag ställa om hjärna på att jag inte ska ha mer katter O_o Räcker gott med 2st och hunden
 
Sv: Soda är här =)

Vilken söt fluffboll.
Och nu måste jag ställa om hjärna på att jag inte ska ha mer katter O_o Räcker gott med 2st och hunden

De är farliga kattungarna, plötsligt kan man tänka sig sådär ett dussin ;)

Så jag ska inte hojta åt dig när det aldrig går att få hundskrället att inse att kattungen inte är ett mellanmål som jag tagit hem då? ;P
 
Sv: Soda är här =)

Knappt 2 dygn höll gammelsiamesen ut, sen kapitulerade han inför Soda. Hon får stanna säger han, men att han tvättar henne beror INTE på att han tycker om henne, absolut inte. Det är bara för att.. att.. hon är smutsig! Just det! :angel:

1234350_485138208248824_1771609699_n.jpg
 
Sv: Soda är här =)

Härligt att läsa!

Precis, vem kan motstå en sådan sötnos! Hoppas nu bara din"bängelhund" tar sitt förnuft till fånga.
 
Sv: Soda är här =)

Härligt att läsa!

Precis, vem kan motstå en sådan sötnos! Hoppas nu bara din"bängelhund" tar sitt förnuft till fånga.

Han är ganska långt ifrån att ta sitt förnuft tillfånga... Han har slutat vara sjukt fixerad vid buren (hon får sova i stooora hundburen, jag stänger till dörren när hon lagt sig i sin korg för att sova, så att hunden får vänja sig vid att hon övht existerar här men inte gör något väsen av sig) när hon är där. Fast han har fortfarande fokus på den dessvärre.

När hon är lös i sovrummet och hunden är utanför med grind, så han flåsar inte som en idiot längre, och lägger sig efter ungefär 5 minuter.

Men det är lååååååångt kvar innan de ens kan hälsa på varandra tyvärr...
 
Sv: Soda är här =)

Åh, det riktigt syns på honom att han är glad för den lilla och väldigt intresserad men inte riktigt kan nedlåta sig till att låta det synas. Perfekt klösträd för dem.

Dem hade jag kunnat sitta o studera hela dan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp