Bukefalos 28 år!

Söker en specifik bomlös sadel.

Sulax

Trådstartare
För drygt ett och ett halvt år sedan letade jag och ägaren till min dåvarande medryttarhäst efter sadel. Hästen var en riktigt grov nordsvensk med bogar utan dess like, så det var inte det lättaste. Efter mycket letande hittade jag, på blocket, en bomlös sadel som såg ut som en vanlig engelsk sadel. Enligt säljaren var den handgjord av en tjej i Kalmar. Den har flyttbara bossor, det var 18 tums sits och den var GRYMT skön att rida i! Både jag och hästen älskade sadeln!

Den påminner lite om Streiff B'Free, men det finns inget märke på sadeln. Vi har letat igenom varenda millimeter av sadeln och hittar ingenting.

Nu skulle jag vilja ha en likadan sadel till min nuvarande medryttarhäst. Någon som vet något om den sadeln? Eller någon som testat Streiff B'Free?

Fördelen med denna bomlösa sadel var, förutom att den var grymt skön, att man kan använda stigbygeln när man sitter upp utan att den glider, (använder alltid pall dock) och den satt på plats hela ridturen.

Ridningen är ren skogsmulleridning.
Så hjälp mig, berätta något om dessa sadlar om du vet något :)
 
Sv: Söker en specifik bomlös sadel.

Jag har inga tips, men lägg upp en bild här så kanske nån känner igen den? :) Eller annonsera på köpessidor med bild...
 
Sv: Söker en specifik bomlös sadel.

Får man länka till den köpsidan där det finns en liknande? Har tyvärr inga bilder på sadeln då den inte är min.
 

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 671
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej på er! Efter letande och letande och grå hår på sadelutprovaren så har jag gett upp att hitta en bomsadel till min arab. Han har...
Svar
7
· Visningar
3 087
Senast: Nea_
·
N
Utrustning Ska skaffa en ny sadel till min nordis och läser överallt att bomlösa sadlar ska vara så bra. Finns det nån här som INTE gillar dem och...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: Spirit
·
Utrustning Till och börja med får jag ge världens kram till den Bukemänniska som kom på att man kan ha antihalk mellan sadel och pad till den...
Svar
13
· Visningar
1 296
Senast: CarEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp