Bukefalos 28 år!

Solresa men vart?

Akerman

Trådstartare
Nu behöver jag er hjälp :)

Jag och min sambo vill åka utomlands till våren (Typ Maj?) men vi vet inte vart vi vill åka.
Vi har inte diskuterat så mycket om det ännu men jag vet att han också vill ;) haha

Jag vill att det ska vara ett fint hotell med nära till stranden. (Bör inte vara mer än 5min promenad men allra helst inte längre än 100m :p:angel:)
Pool på området/hotellet och sen skulle inte all-inclusive sitta fel så man kan ta en drink o lite snacks när man önskar :) (Dock inget måste om det finns fina restauranger runt omkring eller om det är riktigt billigt där.)
Sevärdheter/utflykt är ett + men inget jätte måste.

O de viktigaste är ju såklart vädret. Vill helst att de ska va kring 25+ o uppåt :)
och framförallt billigt!! Vi har ingen budget men jag vill nog helst inte överstiga ca 13.000:-
7-10 dagar önskar jag att vara borta.

Var till Cypern förra året till ett jättefint 4½ stjärnigt hotell i Pafos :love: (dock dyrare en ovanstående "budget")
Så skulle helst vilja byta land för nya upplevelser :) (även om cypern var underbart!)
Har funderat en del på Kanarieöarna (sambon har dock varit på Teneriffa så kanske inte dit? eller varför inte :p)

En dröm vore ju såklart Maldiverna men de överstiger nog min "budget" ganska rejält ;):down:
Så nu tror jag att jag fick med det viktigaste :angel:
Vart ska vi åka?

Tips i övrigt vore också ett super + :up:
 
Vet inte hur varmt det är där i maj men Kroatien var riktigt najs! Glasklart vatten med fin färg, pool och flera stenstränder runtom där vi var i Pula. Kommer nog åka dit igen om några år! :D

Maten var jättegod och jag är oftast kräsen. Dock så var maten i staden lite halvdan i mitt tycke. Mycket barrskog och trevlig stämning!
 
Vi funderar på Portugals södra kust (Algarve) i maj (beroende på gammelhunden, så på ett sätt hoppas jag att det inte blir resa för det betyder att hon fortfarande är med oss då ;)).
Kanske kan vara ett tips till er med.
 
Tack, ja portugal är fint :)

Nu små pratar vi om att åka hela familjen ist fast till hösten (sep - okt) då min svärfar är nyopererad just nu och kanske inte hunnit blive bra tills våren.
(Svärmor fyller jämt till våren med därav resa med hela familjen :))

Nu snackar vi lite om kroatien menjag vill ha en ririktig strand så Grekland kanske är bättre :p

ja, jag vet inte...just nu är det bara ord :)
 
Jag ska till Rhodos i början på juni, har inte varit dit tidigare men det jag läst mig till så verkar det uppfylla dina krav. Kanske inte 25 grader men det bör vara 20-23 beroende på när i månaden ni åker. För oss kommer det kosta ca 5300, fast då inte all inclusive
 

Liknande trådar

Fritid Kära buke, jag behöver tips och råd! Jag och min partner planerar att åka iväg på en liten minisemester (fre-sön) efter att jag...
Svar
13
· Visningar
1 055
Senast: Killaloe
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 133
Senast: sjoberga
·
Relationer När min pojkvän fyllde år fick han av sina vänner ett presentkort på en restaurang i stan som har toppbetyg i Michelinguiden och vi har...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 256
Senast: Squie
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 365
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp