Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag har jag nog burit lite i överkant. Jag har inte koll på rekommendationerna gällande att bära, och jag brukar tycka att den äldre generationen är pjåskig när den ska råda mig att inte bära. Men i dag har jag burit en del på dottern, bl.a. haft henne på axlarna, burit bilbatteri och MC-batteri ut från Biltema till parkeringen, och därefter en överfull, tung kasse inne på Ica och ut till bilen. Var ganska trött när jag kom hem...
 
Haha! Din stackare. Vi får hoppas att han är lite mer på tårna när det närmar sig bf :laugh:;)

Aha, det har jag inte hört förut. :) Men å andra sidan var jag tokig i mjölk förra graviditeten och halvtokig i mjölk denna, så jag kanske har sållat bort dylik info eftersom jag tyckt att den inte är aktuellt för mig.

Det hoppas jag också :D Sist hann vi liksom inte bli förberedda, när sonen kom i v36. Vi hade vagn, spjälsäng och lite kläder hemma, men det gick bra ändå
 
Känner honom men ännu lite lugnare idag. Sambon kommer till stan vid 19 så har han inte kommit igång då kontaktar jag förlossningen här. Visst måste man väl få komma in på koll fastän man tillhör annat landsting?
Om vi ska åka dit vi hör är det 20 mil härifrån...
 
Känner honom men ännu lite lugnare idag. Sambon kommer till stan vid 19 så har han inte kommit igång då kontaktar jag förlossningen här. Visst måste man väl få komma in på koll fastän man tillhör annat landsting?
Om vi ska åka dit vi hör är det 20 mil härifrån...
Det borde väl vara ok, de borde ha förståelse för oroliga föräldrar.
 
Känner honom men ännu lite lugnare idag. Sambon kommer till stan vid 19 så har han inte kommit igång då kontaktar jag förlossningen här. Visst måste man väl få komma in på koll fastän man tillhör annat landsting?
Om vi ska åka dit vi hör är det 20 mil härifrån...
Hur har det gått?
 
Mvc tyckte inte de kunde göra nåt så har kontaktat förlossningen och är på väg dit för koll nu.

Verkar vara rutin att utföra ctg och ul vid minskade fosterrörelser vilket jag inte tror vanlig mvc kan utföra. Men synd att det inte kunde göra en snabbkoll, du hade ju en bit till förlossningen också...
 
Blir ju tvungen att byta barnmorska iom vår flytt så ringde idag lite för att kolla läget, om jag behöver med mig pappren osv när de är annat distrikt. Visade sig att man kunde boka tid fast jag ännu inte är skriven på orten så blev uppringd ett par timmar senare av min nya BM

Hjälp...Ser framför mig en stadig dam i 60 års åldern (av namn och röst att döma) som är mycket barsk. Fick inte så bra vibrationer av henne över telefon. Som tur är är jag runt vecka 35 när vi flyttar så behöver inte träffa henne så många gånger. När vi bokade tiden så sa jag att jag är ett "problemfall" och att de kanske är bra att ta en längre tid om möjligt. Näpp, vi går genom de vi hinner på tiden som bokas in :meh:

Nå, inga problem, jag har ju bara en riskgraviditet och en sjukdom som vården sällan har hört talas om. Som tur borde jag kunna hålla min tid jag har förlossningssjukhuset när vi skall planera förlossningen. Litar mera på deras omdömen
 
Här händer det grejer! Känns som det varit en period man lurat på när magen ska komma fram mer och när bebis ska röra på sig mer. Men senaste veckan har jag känt av att hen sparkat och stojat som bara den :love: sambon har lyckats både se och känna magen röra sig :heart jag är fascinerad att de går så fort, från ena dagen ingen rörelse tills några dagar med bara mer och mer. Och magen börjar växa rejält. På jobbet har folk sagt fram tills idag att ”Det syns ju ingenting!!” Men idag fick jag höra av flertalet ”oj nu börjar det verkligen synas!” :rofl: Ja det går fort i svängarna.
 
Blev akutsnitt igår pga anemi hos liten, vecka 33+5. Vi är på neo-iva nu men mår efter omständigheterna bra. Jag har inte riktigt hängt med psykiskt bara då allt gått så fort.
 
Blev akutsnitt igår pga anemi hos liten, vecka 33+5. Vi är på neo-iva nu men mår efter omständigheterna bra. Jag har inte riktigt hängt med psykiskt bara då allt gått så fort.

Oj :eek: Men skönt ni mår bra efter omständigheterna :heart

Hur märkte dem att han hade anemi och var tvungen att plockas ut?
 
Blev akutsnitt igår pga anemi hos liten, vecka 33+5. Vi är på neo-iva nu men mår efter omständigheterna bra. Jag har inte riktigt hängt med psykiskt bara då allt gått så fort.

Oj, låter dramatiskt. men vad skönt att du litade på din känsla och åkte in på koll. Skönt att höra att ni mår bra efter omständigheterna! :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 461
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
500
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
834
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp