Bukefalos 28 år!

Sommartoffel

Hermelin

Trådstartare
Jag tror på riktigt att modepolisen kommer och tar mig om jag skulle ses i en foppatoffel. Det verkar dessutom obehagligt att ha plast mot nakna fötter en varm sommardag. Men jag vill ändå ha en käck sko som man bara kan sticka in foten i när man ska ut i trädgården. Särskilt de där dagarna när man springer in och ut som en tätting. Jag har ett par bra sandaler men de kräver att man spänner fast foten för att sitta ok. Så vad kan man ha istället? Något som inte är av plast och som inte ser ut som en foppatoffel.
 
Skit i modepolisen, foppisar for life.

De är både bekväma och slittåliga, och ärligt talat inte SÅ fula heller. Alla kopior suger, original Crocs ska det vara. Ja, drygt 600 kr kanske känns mycket för en gummitoffel men de håller på riktigt i typ 10 år med dagligt användade innan de börjar bli så slitna på undersidan att de behöver bytas ut, och ska de bara användas ute i trädgården behöver man nog aldrig köpa mer än ett par heller. Dessutom praktiska på det sättet att de bara är att skölja av från jord, damm, gräsklipp och annat skit.

Enda nackdelen jag kan komma på är att de ju lätt tar in vatten om det är blött ute, det kan göra att det kan kännas lite småhalkigt när man går, men det är så att säga ett small price to pay.

Om du nu ändå väljer en sämre trädgårdssko så säger jag också träsko som @MiaMia nämnde.
 
Jag tror på riktigt att modepolisen kommer och tar mig om jag skulle ses i en foppatoffel. Det verkar dessutom obehagligt att ha plast mot nakna fötter en varm sommardag. Men jag vill ändå ha en käck sko som man bara kan sticka in foten i när man ska ut i trädgården. Särskilt de där dagarna när man springer in och ut som en tätting. Jag har ett par bra sandaler men de kräver att man spänner fast foten för att sitta ok. Så vad kan man ha istället? Något som inte är av plast och som inte ser ut som en foppatoffel.
Birkenstock gillar jag, vill man ha några som inte drar åt sig vatten har de även varianter av gummi/plast eller vad det nu är.

Jag köpte nyligen ett par väldigt sköna tofflor på Uniqlo som bara är att kliva i och ur.
 
Jag tror på riktigt att modepolisen kommer och tar mig om jag skulle ses i en foppatoffel. Det verkar dessutom obehagligt att ha plast mot nakna fötter en varm sommardag. Men jag vill ändå ha en käck sko som man bara kan sticka in foten i när man ska ut i trädgården. Särskilt de där dagarna när man springer in och ut som en tätting. Jag har ett par bra sandaler men de kräver att man spänner fast foten för att sitta ok. Så vad kan man ha istället? Något som inte är av plast och som inte ser ut som en foppatoffel.
Träskor har jag. Mycket praktiskt, finns på Granngården bla

Bra yta att trampa ned spaden med också.

Oerhört bekväma är de, utskurna för foten.
 
Jag har ett par trädgårdstofflor från Gardena som jag stortrivs i. Utseendemässigt ligger de väl bara ett litet snäpp över foppatofflorna... Annars går jag i vanliga träskor och har även ett par scholl-sandaler som jag mest använder inomhus. De har flera gånger hjälpt mig att bota hälsporre.
 
Jag är också på utetoffeljakt gärna något som inte är i plast. Ni som kör på träskor vrickar ni er inte, tycker de är lite höga att springa runt på ojämnt underlag i.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska...
2
Svar
26
· Visningar
1 415
Senast: Tassa
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 150
  • Artikel
Dagbok Det här med sommar är fan inget kul. Varför är det så upphaussat? Det är ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 149
Senast: Lingon
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 396
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp