Bukefalos 28 år!

Spanskatalande se hitå

Exit

Trådstartare
Jag skulle behöva få hjälp med att välja ut 10 ord för nybörjarläsaren på spanska. Det ska vara enkla, korta välkända ord som är lätta att ljuda och avkoda på spanska. Det ska finnas en svag svårighetsstegring bland orden. Låt mig ge exempel.

På svenska skulle ja t.ex. välja följande ord:

Sa
Sol
Ros
Val
Mos
Bil
Leka
Mata
Lådan
Ritar

Ni ser att jag på svenska valt 1 jättekort ord som är lätt att ljuda ihop (sa), 4 lite längre men fortfarande sådana som har lätta ljud och är enkla bekanta ord (sol, ros, val, mos), sedan 5 ord som är välbekanta och vanliga men lite längre och med lite svårare ljudkombinationer.

Jag vill alltså inte ha översättning på just dessa svenska ord utan förslag på 10 st som i svårighet skulle kunna motsvara dessa för ett barn som lär sig läsa på spanska. Jag vill gärna ha med svensk översättning också:angel::D.

Finns det någon som är så bekant med språket/har spanska som modersmål och skulle vilja ge förslag? Tack på förhand!:):bow:
 
Jag skulle behöva få hjälp med att välja ut 10 ord för nybörjarläsaren på spanska. Det ska vara enkla, korta välkända ord som är lätta att ljuda och avkoda på spanska. Det ska finnas en svag svårighetsstegring bland orden. Låt mig ge exempel.

På svenska skulle ja t.ex. välja följande ord:

Sa
Sol
Ros
Val
Mos
Bil
Leka
Mata
Lådan
Ritar

Ni ser att jag på svenska valt 1 jättekort ord som är lätt att ljuda ihop (sa), 4 lite längre men fortfarande sådana som har lätta ljud och är enkla bekanta ord (sol, ros, val, mos), sedan 5 ord som är välbekanta och vanliga men lite längre och med lite svårare ljudkombinationer.

Jag vill alltså inte ha översättning på just dessa svenska ord utan förslag på 10 st som i svårighet skulle kunna motsvara dessa för ett barn som lär sig läsa på spanska. Jag vill gärna ha med svensk översättning också:angel::D.

Finns det någon som är så bekant med språket/har spanska som modersmål och skulle vilja ge förslag? Tack på förhand!:):bow:

Vad ska du ha det till?
 
@Exit Vad är det till för? Hur kommer det sig att du ska göra detta på spanska om du själv inte talar spanska?
 
Jag har nu fått "mina ord" så Bukes samlade spanskakunskap behöver inte längre träda fram.
 
Jag är inte intresserad av att diskutera mitt jobb ingående i detta skede, språkskillnaderna hade jag gärna analyserat, speciellt olika exempel.
Okej, fair enough. Då avstår jag dock från att hjälpa till.

Lycka till! :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
74 782
Senast: Enya
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 734
Senast: oseriös
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp