Bukefalos 28 år!

Spara/investera i valutor

Masqueradee

Trådstartare
Jag funderar på att börja spara/investera i utländska valutor och undrar om det är någon här som gör det?

Har inte undersökt saken nämnvärt utan jag har mest tänkt tanken och nu när jag gjorde en första sökning såg jag att Swedbank har valutakonton som man kan starta, ett konto för varje valuta. Funderade först på att spara i kontanter, men då dök tanken om ändring av valörer/sedlar upp (så som vi gjort i Sverige nu) vilket kan vara en risk om jag spar sedlar över en längre period.

Hur stor risk är det tror ni, jämfört med kanske aktier? Det kanske blir mer jobb än chans för vinst? Tycker mest att det verkar vara lite roligare/mer spännande än just typ att spara i aktier :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 144
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 456
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Jag och min partner väntar vårt första barn inom några dagar, och tankar på hur vi lägger upp ekonomin framöver snurrar men leder oss...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
7 900
Senast: voltis
·
Kropp & Själ Så jag sitter här lite småchockad med tusen tankar i huvudet efter ett besök hos gyn. Funderade en sekund om jag inte skulle göra en...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 251
Senast: Anonym15
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp