Bukefalos 28 år!

Sparkar i galoppen

D

Djamillah

Min medryttarhäst har fått för sig att sparka bakut varje gång man galopperar. Kiropraktorn har kollat hans rygg och bakben men det finns inget fel, det är alltså säkert bara dumheter. Hur ska man göra för att träna bort detta?? :confused:

Tack på förhand!
 
Sv: Sparkar i galoppen

mit vbl håller även på och sparkar när jag vill galoppera, det kann dock vara för att han inte förstår vad jag vill ( riden sen i sommras) så när jag lägger till galoppsänkel blr det bakut. men nu håller jag på att få honom att ta galopp själv och samtidigt när han gör det så lägger jag till skänkeln och säger tydligt galopp. för att sedan kunna klara av att fatta galopp på komando..
du kanske inte har samma problem men det kan vara ett alt.:smirk:
 
Sv: Sparkar i galoppen

Han köptes från travbanan i julas så han har precis lärt sig att galoppskänkeln

Någon som har nått tips på nån bra övning?
 
Sv: Sparkar i galoppen

det brukar vara bra att galoppera i backar
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 569
Senast: sorbifolia
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 086
Senast: mamman
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 637
Senast: Badger
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 716
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp