Spermakvalité

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Dean

Jag har hört att spermakvalitén blir sämre om man har sex varje dag. Man ska helst göra det var tredje dag för att ha störst chans att bli gravid.

Om man blir gravid genom att ha sex varje dag, blir det då inte ett "lika bra" barn som om man skulle blivit gravid efter att haft sex var tredje dag :confused:

Konstig fråga kanske, men jag har funderat som sjutton på det...

/Dean som absolut inte har något annat för sig :angel: ;)
 
Sv: Spermakvalité

:rofl: :rofl: :rofl:

Lika bra barn :confused: Vad menar du, lika bra i vad? :D

Handlar det inte att sperman är snabbare, envisare :confused: Kanske...

/zask som inte har en aning
 
Sv: Spermakvalité

hahahaaha klart det blir ett lika bra barn :-) F.ö tror jag inte på det där, vårat knyte är tillverkat nån gång påskveckan, och vi körde nog tre ggr om dagen ;-)
 
Sv: Spermakvalité

Hmm min sambo påstår att det är bäst att få utlösning så ofta som möjligt för att få bra spermie kvalité... Men det kanske han bara säger för att han vill få omkull mig :confused: :angel:
 
Sv: Spermakvalité

Det har med spermans mängd och hur "pigga" de små rackarna är :P Om du tex har en hingst som betäcker för ofta så blir det lite lägre fruktsamhet efter ett tag (eller har iaf för mig att det sa min lärare när vi hade om sånt förra året :))

Men kan inte förstå hur barnet skulle bli sämre ifall spermans kvalite är sämre :P
 
Sv: Spermakvalité

Det handlar snarare om att om man har sex varje dag så börjar kroppen "hushålla" med spermierna så att det ska finnas till varje gång, har man dåligt med spermier så blir det ännu färre, alltså minskar chansen till att någon av dem kommer fram till ägget. Men den som lyckas komma fram och befrukta är det inget fel på om det blir ett barn. För om det skulle vara något fel på ägget eller/och spermien så blir det oftast ett tidigt missfall, ofta så tidigt att man inte ens märker att man har blivit gravid.
 
Sv: Spermakvalité

*knapplån*

Både som läkare och som f.d. patient i infertilitetssvängen måste jag säga att jag tror att det är BETYDLIGT vanligare med motsatsen.

Dålig spermiekvalitet är ofta förenad med att det är för FÅ utlösningar och för LITE sex.

Vad som är hönan och ägget i det fallet kan kanske vara olika...

Mkt sex betyder iaf att det är nya pigga spermier varje gång och inte ett gäng som håller på att självdö av ålder på lagringsplatsen :o
 
Sv: Spermakvalité

På en timme och tre minuter?

:rofl: :rofl: :rofl:

Starkt jobbat :D

Men nu vet jag hur det ligger till. Det är alltså inte kvalitén på spermierna som blir sämre utan antalet...eller....jaja...strunt samma... :p

Tack för alla roliga kommentarer :D
 
Sv: Spermakvalité

Glömmer liksom bort det ibland när jag inte mår illa, men jag tror att det gick på ungefär 4 sekunder när han gjorde mig på smällen :rofl:
 
Sv: Spermakvalité

Hmm, jag blev gravid under en period när vi gjorde det i snitt 7 ggr om dan i någon månads tid. Vi brukar säga att det är ett väldigt välgjort barn :D
Barnet ifråga föddes ca 9 månader efter vi gjort det första gången... men är född 4 veckor för tidigt :cool:
Nu har vi gjort två barn till men inte varit lika intensiva, ingen skillnad på kvaliten där inte ;) Alla är lika busiga, hopplösa, fulla i sjutton och underbara :love:
 
Sv: Spermakvalité

Skönt att höra att ni inte körde på 7 ggr/dag när det redan fanns två små barn i huset :cool:

Då hade jag blivit lite orolig för deras säkerhet :p

(och möjligen PM:at efter hur-man-får-till-det-med-småbarn-överallt-tips :angel: )
 
Sv: Spermakvalité

Silverkedjan skrev:
Skönt att höra att ni inte körde på 7 ggr/dag när det redan fanns två små barn i huset :cool:

Då hade jag blivit lite orolig för deras säkerhet :p

(och möjligen PM:at efter hur-man-får-till-det-med-småbarn-överallt-tips :angel: )


Du (eller ngn) har inget tips om hur man får till det med tonåringar i huset? ;)

Klart bästa prev.medlet... :(
 
Sv: Spermakvalité

Den metod jag fått att fungera bäst var "nu får du gå ut för vi ska kn*lla"

Lätt som en plätt !

(iaf med andras tonåringar :angel: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 384
Senast: Milosari
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
426
Senast: Sirap
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: tanten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 462
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp