Bukefalos 28 år!

spinn off på fördomar: Western

A

Amanda_Lovisa

He he kunde inte låta bli; älskar ju fördomar:D

För en riktig W-ryttare gäller följande:

Skrittar på lång tygel och anser att hästen går i den ultimata formen

Har extremt plottrig och omatchande utrustning

Antingen ardenner eller quarter det är bara att välja

Påstår att vanliga sadlar är rena tortyren för hästen men att man själv minsann tänker på hästens bästa och valde W-sadel. När det egentligen handlar om att man hade för stor röv för att få ner den i en vanlig sadel:angel:

Tycker att man är skit tuff när man går in på ICA med de klirrande W-sporrarna på bootsen:rofl:

Lodrätsits eller stolsits det är inget för en riktig COWBOY här har man harley davidson åkaren som förebild; upp med händerna fram med hälarna och så en jädra massa fransar hit och dit

Rider aldrig med hjälm; min häst är ju bara såå NH-tränad och SÅÅ SÄKER men ibland blir man ju tvingad och då plockar man fram den gamla JOFA-hjälmen från åttitalet

Rider man dåligt så kan man ju alltid kompensera med en massa silver och tjossan hejsan på sadeln för att domarn ska lägga märke till en




Fyll gärna på med mer:D

Ska kanske tillägga att jag själv håller på lite smått med western så att ingen tar det som ett påhopp:angel:
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Tack break a leg för att min tråd blev flyttad :bow:

Hoppas på att westernfolket är villiga att vara lite självironiska för det är jag:p
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Tycker att man är skit tuff när man går in på ICA med de klirrande W-sporrarna på bootsen:rofl:

Hahha så himla bra :rofl: Dock så skulle jag skämts ihjäl om jag går in med hatten på huvudet men sporrarna och bootsen är helt OK verkligen ;) Det finns andra som står för hatten :angel:

Kramis Malin
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Att rida western är superbra!
Om man har en lat häst, kan man för en oinvigd alltid säga att man tränar jogg...
(Hm..tillslut kanske man tror på det själv..)
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Haha, kan jag få säga att min häst kan jogga i alla gångarter :angel:
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Hahaha... Kanonbra alltihop!


* Skogsryttaren hade lust att tävla lite, så då var western kanonbra... Konkurransen inte så hård eftersom sporten är förhållandevis liten, så då behövde vederbörande inte känna sig ut tittad i sin oerfarenhet, finns ju kanske alltid någon annan skogsmulle som knycker sista platsen! ;) Och vad då, trail... Det tränar man ju varje dag i skogen! ;)
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Säger bara en sak till trådskaparen: If you can´t beat us, join us!! Du har ju totalkoll på vad som gäller. Skitbra tycker jag.
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Påstår att vanliga sadlar är rena tortyren för hästen men att man själv minsann tänker på hästens bästa och valde W-sadel. När det egentligen handlar om att man hade för stor röv för att få ner den i en vanlig sadel:angel:
haha;') du har stenkoll på allt ;D
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Eftersom jag e så gammal så rider jag i westernsadel så jag kan hålla i knoppen.:bump:
En felaktig fördom. de som bär hatt utan att ha häst i närheten, åker amerikanare.:angel:
Många gubbar rider ko klasser för då syns det inte hur illa de rider. Man får hålla i hornet då.:rofl:
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Antingen ardenner eller quarter det är bara att välja



För en vanlig svensson som inte har råd med en amerikansk quarter, ja då är det helt enkelt så att man får köpa sig en svensk quarter. Ardenner eller nordsvensk. och sen kan det ju finnas en och annan utstickare på en norsk kvartshäst också, tror dom kallas för fjording eller nått. ;)
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

En felaktig fördom. de som bär hatt utan att ha häst i närheten, åker amerikanare.:angel:
Många gubbar rider ko klasser för då syns det inte hur illa de rider. Man får hålla i hornet då.:rofl:

HAHAHA:bump:
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Där kunskapen tar slut tar fördomarna och idiotin vid.
Och det händer ganska ofta hos de som levererar dessa typer av fördomar.
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Jo det har du rätt i; det är enbart för att jag är urusel på att rida som jag levererar dessa fördomar:D

Till ALLA andra: ni har bara för bra humor:bow: och jo min häst är bäst på så kallad jog:angel: (otränad och lite lat):rofl:
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Hoppas du inte tog illa upp av min tråd det var inte meningen, tråden var mest till för oss med låg humor;)
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Nej då:D
Jag bara sa vad jag tyckte! F.ö hatar jag också när folk går omkring o klirrar med sporrarna på Ica.. Nog för att jag gjorde det i ett köpcentrum en gång, men det var faktiskt i ett nödfall...:D:o
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

puttar tråden.....fler fördomar:bump::bump::bump:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp