Bukefalos 28 år!

Spricka i mungipan...

Och så är det väl kanske "säsong" för det också? Satt i möte med min chef idag och hon hade också en spricka vid ena mungipan...
 
Burt's Bees läppbalsam. Utan det överlever inte jag vintern, spricker läpparna så är det dessutom lönlöst att försöka få de att läka igen utan att smörja, minsta gäspning öppnar upp sprickorna på nytt.
 
Bästa tips för att läka en spricka i mungipan? Jag har testat "Försvarets hudsalva", som brukar vara det enda som hjälper om jag får sprickor på fingrarna, men det verkar inte precis hjälpa sprickan i mungipan. Har haft lite framgång med Carmex flera gånger om dagen. Men så fort jag t.ex. gäspar stort så spricker ju eländet upp lite grann igen... :mad: Tips???
Den bästa salvan är utan tvekan purelan!!!! En gul tub som finns på Apoteket. Är egentligen en salva för såriga bröstvårtor vid amning. Alla jag rekommenderat den till älskar den.
 
Tack Buke!

Tog en järntablett i söndags och en igår, och redan känner jag skillnad på sprickorna i mungipan, de börjar gå ihop. Får nog fortsätta med det, vet att mina värden är låga.
 
Mina också nästan läkta! Bytte tandkräm, började smörja med vaselin och olivolja samtidigt så tyvärr vet jag inte om något av detta hjälpte eller om det bara var slumpen.
 
Jag tycker att Elizabeth Arden 8 hour creme är det bästa att smeta på, den varken luktar eller smakar speciellt gott, men det kan jag leva med, med tanke på hur bra den fungerar!
Ett tips är att den numera finns som parfymfri, för trot eller ej, den där ganska hemska doften är parfym!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 037
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: valy
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 673
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 250
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp