stackarns krake

R

rattalskare

Jag fattar inte hur de kan behandla henne så här det är ju sjukt!!!!!! har nu jagat en *hemlös* katt för att få tag på den så att den inte blir uppäten av en grävling. räv etc.
*Mamma* Fick tag på den i lördags fick då smeka den och kela med den hon fick en chock katten är som ett levande benrangel cirka 1år gammal honkatt Ägare:Grannen. som fullständigt skiter i katten ska prata med hyresvärden idag då ägaren inte tar hand om katten har varit ute 1½ månad nu om inte hyrsevärden tar saken i händer tänker mor, far och jag ta saken i egna händer och avliva den hos en veterinär den är helt utorkad och så himla kelig. igår fick jag sitta på en sten med den och kela efter det att den ätit sedan sprang den och jagade mig hela tiden och jag ville ta in den men det går dock ej pga. att den pissar och skiter i sängen ni skulle bara känna på katten det är precis som att smeka ett skellet
 
Avliva den? Ta hem den istället. Vill ni inte ha den där så lämna den till ett katthem där den får äta upp sig och ha det bra tills den får en ny ägare som tar hand om den och så...Om den nya ägaren skiter i den så spelar det ju ingen roll om katten skickas iväg eller ej...han behöver inte ens få veta något han kan ju tro att den blivit käk till ett djur eller något....avliva den inte....
 
D e juh inte så lätt å få in katter på katthem...
Å jag tycker inte att avlivning är ett dåligt alternativ, då lider juh inte katten iaf... även om det självklart vore ett lyckligare slut på historien om någon som brydde sig ville ta sig an den men d e oftare lättare sagt än gjort...
 
Det är jättefullt på de flesta katthem just nu, men kan ni få en plats på ett sådant är det förstås bra. Annars tycker jag avlivning är det mest humana, heder åt er som inte blundar för det. Ägerne behöver ju inte veta att det var ni som gjorde det, katten kunde likagärna blivit överkörd...

OBS! Var säkra på att ägaren verklligen inte bryr sig. Det finns ju fall där katten faktiskt är sjuk och under behandling av ägaren, så bara för att en katt ser risig ut behöver den inte vara vanskött. (Eller, om man inte vet om katten har en ägare så kan den vara bortsprungen och ha en husse och matte som längtar...)
 
jag ska försöka ta in den idag eller imorron och se hur det går!
 
Precis.. vi hade en 22-årig gammelmisse i våran familj för några år sen.. han var ganska pigg på slutet men såg förjävlig ut.. tovig och smal, men verkade lycklig.. när han började bli krasslig tog vi dock bort honom..

Kan tänka mig att grannarna (som inte visste att han var så gammal) trodde att vi misskötte honom på slutet.. :(

(lite off-topic kanske...sorry)
 
Det är ju ändå rätt bra att ägaren tagit in kissen igen, då lär den väl få mat och värme iallafall???
Jag tror att om ni bara tar kissen och avlivar el. dyl. kan ni bli anmälda av ägaren för typ egenmäktigt förfarande , ni vet ju vem som äger katten och man får ju inte lov att bara ta någons egendom.
Jag vet, jag försökte nämligen få 2 hundar omhändertagna för några år sedan då äg. låst ute dem i trädgården och åkt iväg i flera dagar- hundarna var utan mat- men polisen kunde inget göra de fick nämligen lite skydd av ett tak över ytterdörren och då fanns det vissa regler för poliserna att följa...... :mad:
Så tänk efter före...... :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
3 989
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag behöver skriva av mig känner jag. Har under några dagars tid haft en gnagande oroskänsla över att flytta och inte kunna ta med mina...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: fiao
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 183
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp