Bukefalos 28 år!

Ställa upp hund/varg som exteriörschäfer

Jag behöver inte åka på en massa fler utställningar för att veta att det är/var vanligt förekommande. Jag vet även hur enkelt det är att göra, den som är utanför ringen kan enkelt bara förflytta sig för att få hunden i ringen att reagera önskvärt.
Det har tack och lov aldrig varit förekommande i min ras, men jag haft blivit jäkligt irriterad ett flertal gånger då man råkat hamna i ringen bredvid där dom håller på så - och tvi vale åt dom domare som ser mellan fingrarna åt sådant otyg. Lika illa med dom domare som skiter i att en del medvetet låter sina hundar trampa upp i rumpan på den som går före.
 
Det har tack och lov aldrig varit förekommande i min ras, men jag haft blivit jäkligt irriterad ett flertal gånger då man råkat hamna i ringen bredvid där dom håller på så - och tvi vale åt dom domare som ser mellan fingrarna åt sådant otyg. Lika illa med dom domare som skiter i att en del medvetet låter sina hundar trampa upp i rumpan på den som går före.
Jag tror det är rätt vanligt bland många större raser. Det räcker ju som sagt med att den andre rör sig fram och bort mot ringen, gömmer sig och sen tittar fram för att hunden ska sträcka lite extra på sig för att få syn på den som är utanför. De kan stå fem meter bort så det syns inte om man inte vet vad man ska titta efter.

Fast det hör inte till tråden riktigt så vi kan lämna ämnet.
 
14184473_1138030826264410_2421314068625137781_n.jpg

Tänkte på den här tråden när jag såg den här bilden. Schäfer i Tyskland på 1930-talet. Tror ni man skulle kunna tvinga fram en räkstjärt här? Känns inte så troligt
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp