Bukefalos 28 år!

Ställa vänster

Capricorn

Trådstartare
Har en helt underbar 5 åring som precis är färdig inriden i stort sett. Men på vägen har det uppkommit ett litet problem:)
Han funkar jätte fint att ställa och böja till hö men inte till vä.
Minsta lilla jag tar i vä tygel så går han bara till vä:smirk:
Jag kan inte rida han ställd till vä utan att han går iväg till vä ist. Hade kiropraktorn ute förra veckan och det finns ingen låsning lr något någonstans.
Så nu undrar jag om ni här på Buke kan hjälpa mig lite med era goda råd hur jag ska lyckas få genom ställning till vä utan att han går ditåt:)
 
Sv: Ställa vänster

Är det ingen mer som har någon idè lr tips på hur jag ska gå vidare?:(
 
Sv: Ställa vänster

Min häst har svårt att ställa sig i höger varvet. Men det är för hon har svårare i ett varv. Vi stretchar och rider mycket mjukgörande övningar när vi rider i paddocken och det blir bara bättre och bättre.
 
Sv: Ställa vänster

Har du bett någon kolla att du verkligen sitter rakt på honom ?

Det är ett väldigt vanligt fel att vi piloter hamnar lite snett inklusive jag ;)

Mvh Mia
 
Sv: Ställa vänster

Tusen tack för era svar!!
Jag får helt enkelt träna vidare:) Ska se om jag kan få någon som kollar på mig i morgon:)
 
Sv: Ställa vänster

Min häst har svårt att ställa sig i höger varvet. Men det är för hon har svårare i ett varv. Vi stretchar och rider mycket mjukgörande övningar när vi rider i paddocken och det blir bara bättre och bättre.

Exempel på såna övningar??

Titta gärna in i min tråd också! :banana:
 
Sv: Ställa vänster

Han är väl vänsterhänt bara och släpper höger.

Ta hjälp av en tränare att lösgjöra höger sida.
 
Sv: Ställa vänster

Mycket volter. Massa åttor. Volt i varje hörn. Serpentin bågar.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 839
Senast: fijja
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
8 876
Senast: Fibusen
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
20 297
Senast: Messy
·
Hästvård Den här sommaren har ju absolut vart alldeles, alldeles underbar vad det gäller hästen :grin: Ska in på utredning hos vet på torsdag...
Svar
0
· Visningar
828
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp