Bukefalos 28 år!

Stärka galoppen

Jen84

Trådstartare
Hej!

Behöver lite tips på hur jag ska göra för att få min unghäst att bli starkare i galoppen. Hästen är galopperad med ryttare ungefär en månads tid. Innan dess riden i skritt och trav regelbundet sen i höstas. Vi har problem med galoppfattningar, det blir lätt att hon springer in i galoppen. Misstänker att det beror på att hon saknar styrka i en kombination med att hon inte helt förstår vad det är hon ska göra.

Så nu vill jag ha tips på övningar som bygger upp muskler och ger mer styrka så att hästen orkar fatta galoppen istället för att springa in i den.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 054
Senast: mily
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Lager
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 638
Senast: Fiorano
·
Träning Hej! Var kan jag hitta info om igångsättning sv häst som stått av olika anledningar? Vill gärna ha ett schema för träning där hästen...
Svar
13
· Visningar
1 414
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp