Bukefalos 28 år!

Stallproblematik... förvirrad...

J

Just_a_horse_lover

Jag flyttade till stall B för ett x antal månader sedan för att få bättre träningsmöjligheter, pga att min ena häst inte trivdes bytte jag igen på kort tid till stall C, stall A hade då inga platser så att flytta tillbaka var ingen möjlighet.

En av mina bästa kompisar flyttade även med mej från stall A 1 månad efter... Allt flöt på väldigt bra. Men ganska snart kände min kompis att hon inte trivdes i stall C, även jag går och är småirriterad över vissa saker...

Min kompis har nu bestämt sej för att flytta tillbaka till stall A efter sommaren, inte bestämt exakt datum ännu. Jag vill naturligtvis inte bli kvar ensam då jag inte har speciellt mycket gemensamt med den andra hyresgästen.

Jag har mycket närmare till stall C och det är även mycket billigare. Men jag tycker de extra kronorna det kostar + resan till stall A är värt det... Både jag och hästarna trivdes där!

Tyvärr har de som det ser ut nu inga lediga platser i stall A, men håller på att strukturera om stallet och dra ner på sin egen uppfödning så går det som de vill kommer det finnas platser till hösten. Då till min fråga!

Ska jag hålla huvudet kallt och vänta och kanske få lagom till installningen ett svar att nej, det finns inga platser i stall A.

Jag sitter och tittar varje dag, men det är svårt med platser häromkring som kan möta mina lite speciella krav. Hästen som inte trivdes i stall B är speciell och det måste funka, och h*n älskade stall A och folket där.

Eller ska jag bli kvar i stall C, där jag själv inte kommer trivas efter det att min kompis flyttat tills det ev blir ledigt i stall A... Och det finns ju redan lite tråkig stämning i stall C.

Så in med era synpunkter, jag vill få lite rätsida på det hela... Vill inte gå och vänta in i det sista...:crazy:

// Just_a_horse_lover
 
Sv: Stallproblematik... förvirrad...

Um.. antar att du får vänta tills det blir en plats ledig i stall A och kolla runt efter ett annat ställe medans om du nu inte står ut i stall C.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 138
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 204
Senast: tuaphua
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 952
Senast: lizzie
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 568
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp