Starta ridverksamhet

L

Lokesmatte

Hej!
Jag har en dröm om att starta en mindre ridskola om några år, har ett stort fint stall med plats för nio boxar och mycket mark så det vore inget problem.
Har snart 20 år hästvana men ingen utbildning.
Har ni några bra tips på utbildningar eller vägar man kan gå?
Jag vill ju att det ska vara ett seriöst företag.

Otroligt tacksam för alla svar!
 
Sv: Starta ridverksamhet

Min tränare behöver inte ha regelrätt tränarutbildning för min egen utvecklings skull, men denne måste absolut ha erfarenhet av ridning på den nivå jag är.

Skulle jag sätta barn eller annan vuxen i ridskola hade jag absolut krävt ridlärarutbildning som minimum.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 306
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 258
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 819
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 296
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp