Bukefalos 28 år!

"Steam works" ångstation

Minett

Trådstartare
Någon som testat en sådan? Alltså en manick där man hänger upp t ex en skjorta så slätas den ut av ånga - utan strykning?

I vilken mån kan en sådan ersätta strykjärnet? Är det bara om strukna kläder fått några nya veck i garderoben och behöver slätas till eller kan det verkligen vara t ex en blus som inte strukits efter tvätt?

Vilken typ av "manick" jag menar ser ni HÄR.
 
Sv: "Steam works" ångstation

Jag har inte just den men en liknande (Tobi). Köpte den billigt på blocket.

Använder inte den jättemycket - men när jag väl använder den älskar jag den! Min fungerar bäst på tunnare tyger - eller sånt som är svårt att stryka annars. Använde den bla på brudklänningen och på underkjolarna var den oslagbar.
Provade den även på en tjock duk, men där tror jag strykjärnet varit bättre...

Skjortor eller tröjor tror jag den tagit utan problem - jag har bara inte testat ännu :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 566
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 814
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp