Stockholm med barn

Fille

Trådstartare
Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt med kollektivtrafik. Jag har besökt stockholm i mitt liv men ändå så dålig koll 🫣 skansen och junibacken var vi på för två år sedan, så tänker något annat än det :)
 
Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt med kollektivtrafik. Jag har besökt stockholm i mitt liv men ändå så dålig koll 🫣 skansen och junibacken var vi på för två år sedan, så tänker något annat än det :)
Medelhavsmuseet ligger också inom gångavstånd. Men det gäller ju att man är intresserad av mumier och sådant, så kanske för lite äldre.

Livrustkammaren tycker jag är helt obetalbar och underbar med barn. Sedan är man då ändå i gamla stan och kan gå till Sci Fi bokhandeln och titta på grejs som trollspön i plast och knasiga mjukdjur och strumpor med gulliga svampar och sådant. Främst en trappa upp men även på bottenplan. Och böcker såklart! (de har barnböcker på svenska)
 
Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt med kollektivtrafik. Jag har besökt stockholm i mitt liv men ändå så dålig koll 🫣 skansen och junibacken var vi på för två år sedan, så tänker något annat än det :)


Tekniska museet vet jag att flera som har haft barn och besökt varit väldigt nöjda med. Enligt deras hemsida tar man buss 69 till museiparken från centralen.

https://www.tekniskamuseet.se
 
Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt med kollektivtrafik. Jag har besökt stockholm i mitt liv men ändå så dålig koll 🫣 skansen och junibacken var vi på för två år sedan, så tänker något annat än det :)
Paradox museum ska vara populärt, ligger vid Hötorget, så väldigt nära centralen. Annars är Historiska museet bra, går att åka spårvagnen mot Djurgården dit och kliva av innan Djurgårdsbron så är det en kort promenad bara.
 
Vasa, tekniska, livrustkammaren och slottet har sonen som nu är 10 gillat.
Vasa har bra familjeguidning där man får gå in i speciella rum där de byggt upp kopia av skeppet och saker ombord som man får kolla på.

Sedan beror det ju på intresse. Sonen är väldigt historieintresserad så att gå genom gamla stan och kolla på gatan där Axel von Fersen dog tex är stort för honom
 
Polismuseet tyckte vi var kul förra året, visserligen med ett mindre barn. Finns både utställningar och lekrum. Gick ena vägen och åkte buss tillbaka :)
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Crossline
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 004
Senast: mars
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 095
Senast: Hajfisk
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 407
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp