Bukefalos 28 år!

Stöveltips till vovven?

J

JennyK

Nån som har något tips på vad man kan använda som vattentätt stövel till vovven? Hon har skadat en klo och har fått på ett bandage. Jag har tejpat på plastpåsar när vi ska gå ut, men dom börjar bara läcka.. Har ingen djuraffär som är öppen idag i närheten heller. Tänkte bara om nån har något bra gör-det-själv-tips att komma med!? :)
 
Sv: Stöveltips till vovven?

Tja, det enda jag kan komma på som håller bra är ju galon eller typ vaxduk. Om du kunde få till en liten strumpa av nåt sånt. Äh, har ingen aning egentligen.
 
Sv: Stöveltips till vovven?

Plastpase pa, och sedan satt pa en strumpa over plastpasen. Fast det beror ju pa hur stor hunden ar....annars finns det ju gummistovlar aven for myckrt sma barn, som man kan kopa billigt pa vilken butik som helst och de borde vara ok till en storre hund.
 
Sv: Stöveltips till vovven?

Det är en cairnterrier..
Men strumpa på var nog smart! Ska prova med en bebissocka över nån hållbar plast. :)
 
Sv: Stöveltips till vovven?

Hos välsorterade djuraffärer och vissa veterinärer finns det strumpor som är speciellt utformade efter hundens tass! Dom fungerar bra!
 
Sv: Stöveltips till vovven?

Jag hittade en skitbra tajt gummistövel med spännen på en djuraffär för några år sedan. Den var gjord av typ mjuk galon. Provade även en "strumpa". Den var typ stickad på ovandelen och under tassen var det förstärkt med gummi/plast. Värdelös! Halkade ju av!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
822
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 114
Senast: Oknytt
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
854
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp