Bukefalos 28 år!

ston som brunstar - humöret

Messy

Trådstartare
hur blir era hästar?

min blir HELT asjobbig å rida/tömköra...

har gått UNDERBART superbäst i två dagar, sen blev hon ett AS... totalt osammarbetsvillig, ska bocka å sparka bakut å inte alls göra som man säger...

nån som känner igen?

idag ska jag rida ut bara för å slippa bråka...
 
Sv: ston som brunstar - humöret

Jag har inget sto nu. Men min förra häst var ett sto och hade nog lite samma tendens. Hon var helt underbar annars men när hon brunstade kunde hon bli knasig.Ställde sig på bakbenen och precis som din häst, blev helt osammarbetsvillig. Men tror det är olika från sto till sto också. De flesta blir nog bara lite till sig för killarna,haha:P
 
Sv: ston som brunstar - humöret

Mitt ena sto blir oxå lite mer kittslig vid brunst men tidigt på våren är det absolut värst. Tror att hon påverkas extra vid pälsfällning, så då får vi ta det lite lugnt ett par veckor. Man vet ju själv hur menstråkig man kan bli om man dessutom har någon liten förkylning eller likande i kroppen:eek:
 
Sv: ston som brunstar - humöret

Kan väl aldrig påstå att min pålla har vatt udnerbar direkt..:angel: men men
har gått UNDERBART superbäst i två dagar, sen blev hon ett AS... totalt osammarbetsvillig, ska bocka å sparka bakut å inte alls göra som man säger...

Aww riktigt as ja, rätt ord.

det går varken rida, tömköra, longera (vänder baken inåt och sparkar mot mej)

Nu har jag lärt mej att bara borsta av henne för hon är lite extra kelesjuk:d

Om man ska till tävling så är det bara att ställa in:angel: :devil:
 
Sv: ston som brunstar - humöret

Red ett sto som ALLTID hade humör men när hon brunstade var det nog lite värre. Iaf kändes det så ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 039
Senast: Stereo
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 992
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 848
Senast: Sel
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 351
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp