Stooor häst!!

Sv: Stooor häst!!

va härlig häst som inte vill gå hem, utan heller vill va ute på en lite längre tur :) min medryttarhäst är tvärtom :mad: :p *suck*

Jo det är jätte kul! Jag har alldrig haft en häst som är så förut dom har mer vart tröga bortåt å när man vänder hemöver får dom jätte bråttom!! Men man får ju lite dåligt samvete i bland när man bara har vart ute en kort tur å inte hinner rida längre när man vet att han verkligen vill gå en tur till=):rofl:
 
Sv: Stooor häst!!

Min LILLA ponny(109cm i mankhöjd:D ) är också sån, hon vill absolut inte gå hem, hon vill bara gå längre! Kan böja huvet på henne så att hon går med mulen mot magen, men ändå fortsätter hon rakt fram:rofl: Typiskt shettisar!;) Nu kommer jag säkert få massa påhopp för att jag sa så, men låt gå då:smirk:
Tyvärr så är inte fjordingen sån, vilket är väldigt synd. Brukar funka bra om vi har sällskap men om vi är själva skenar han hem:(

Haha jo passa dej är nog många som blir arga på det!! är så trött på människor som ska lägga sej i allt men inte förstår vad dom skriver typ!!! Ja menar gå inte in på sidan å skriv om man bara ska va grini å sur på allt!!! Det där med fjordingen känner jag igen jag hade en fjording som min syster tog över helt( jag är så lång):( tråkigt för fjordingar är ju såååå mysiga... men hon va åxå så att full rulle på hemvägen Mat mat mat stod det bara i huvet på henne då=):bow:
 
Sv: Stooor häst!!

tror att hon inte riktigt förstod vad jag och verrdogan menade med denna sidan och vad vi skrev å försökte förklara!!!:bow:

Jodå, hon förstod. Men hon förstod inte att det var en diskussion som var exklusiv för ryttare av stora kallblod, att inga andra var välkomna...

Tjalfe: Din ponny (109 cm) eller fjording (LITET kallblod) får nog inte heller vara här :angel:
 
Sv: Stooor häst!!

Ja och man har inte en chans att stoppa en stor fjording i full fart, det är liksom bara å hänga med och hoppas på det bästa:smirk:
 
Sv: Stooor häst!!

Men dom har väll inte "kastat ut" dej? det var du som märkte ord och dom förklarade vad dom egentligen menade.
 
Sv: Stooor häst!!

Men dom har väll inte "kastat ut" dej? det var du som märkte ord och dom förklarade vad dom egentligen menade.

Haha tack tack!! finns ingen som vi kastat ut å alla är jätte välkomna här alla kan ju läsa vad som står å se vad dumma vi har varit och kastat ut massa folk!!! Å det blir ingen som blir utkastat här i från.. ja menar ska vi åka hem tillpersonen som skriver å sno modemet så hon inte kommer in på datorn eller???=) Vad är det för stam på din fjording grabb???=)
 
Sv: Stooor häst!!

Gud va fin han va då=))) Min(syrrans) är e: Dalar 154 u: Stjärna Hon är lite lik din faktiskt ja vet ju inte hur man lägger in bilder här så det blev ingen sån=)
 
Sv: Stooor häst!!

Hihi ja han är underbar:love: har blivit alldeles kär i honom:D
var egentligen inte ute efter fjording när jag letade häst men jag kunde inte låta bli honom:p
 
Sv: Stooor häst!!

Min shire är ju inte inriden än, men när hon väl är det kan jag tänka mig att det är lite krut i henne. Ibland stissar hon upp sig värre än vilken arab eller fullblod som helst, o bara sprudlar av energi. Men ibland är hon oxå obetalbart lugn.. Så jag gissar att jag kommer få en lugn o lagom framåt häst, som exploderar fullkomligt nån gång ibland! Längtar såå..
 
Sv: Stooor häst!!

Någon här som har typ samma "problem" som jag har?=) Jag har en shire på 4 år och när man rider så är han jätte pigg och alltid drar iväg i bock galopp och så vill han helst inte vilja gå hem utan på bortvägen har han jätte bråttom men när vi ska svänga till stallet så vill han hellre gå en tur till=) Och bockningarna han gör är gjlädsskutt ibland kommer det ett skrii å så slår han... men ett sådant beteende förknippar jag mer med typ med "lättare hästraser" inte shire och ardenner typ=) nån som har shire eller ardenner som också är så??=) skulle va kul å höra!:rofl:

Kallblod e ju bara för roliga dom :) Min fjording e rund som tunna och väldigt grov så många brukar nästan bli lite chockade när dom ser att hon ens kan galoppera..Men bocka..d kan hon! ;) Man kan inte tro d om henne men hon e vig som ett snöre! :p
 
Sv: Stooor häst!!

ja vet ett par st shire som busar på det viser:) småroligt;)

Min fjording bockar oftast nr man fattar galopp sen är dte lugnt:)
 
Sv: Stooor häst!!

min foderhäst är sån kan lika gärna dra iväg o bocka mm o han är 20 (dock halt nu)
men han är precis som en vanlig häst fast tung=)
gillar att springa fort o tävla med andra pållar o samtidigt dra iväg ett bocksprång mm..
han är en ardenner
 
Sv: Stooor häst!!

Haha kul å höra att fler har busiga kallblod!! Min Fjording (numer syrrans) är precis lika dan som alla hon med kvittar om hon nu rullar fram (som hon nu gjorde efter sommarbetet) så drar hon i väg i bockgalopp å skriker som en indian=)
och som satanic sa att "han är precis som en vanlig häst fast tung" Så är min shire åxå och eftersom att jag oftast rider me en travare så tror ju självklart min grålle att han är precis lika snabb som vinden =) men så länge man orkar hålla honom så han inte sticker så är det bara kul när han är som han är när man rider=)
 
Sv: Stooor häst!!

Finns de nå fler som har stora kolosser å rider på =)

Tja, shiresto 10 år på foder...

Hon busar inte sådär som ni beskriver men ibland far :devil: i henne... vi har ägnat en stor del av hösten åt dikeshoppning till exempel och det var inte på mitt initiativ direkt. Min ambition var att vi skulle gå RAKT fram men hennes uppfattning var att om man hastigt och lustigt kastar sig åt sidan och hoppar över diket (eller vad som nu finns på sidan av vägen) så är det mycket roligare :angel:

Kommer ofta i full galopp när man kommer till hagen etc. så nog finns det fart i henne allt!

Däremot är det ju inte alltid så att hon tycker att vi skall hålla hög fart när jag tycker det - om det nu inte råkar vara på väg hem då, då är hög fart alltid en bra idé enligt henne.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 310
Ridning Söker hjälp från er som är erfarna i piggare hästar! Själv så föredrar jag en lugnare typ där man behöver driva på, och där det överlag...
2
Svar
22
· Visningar
3 100
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag funderar i nuläget (eller ja, till sommaren) på att sälja min nuvarande häst då jag kommit fram till att hon nog inte är min typ av...
Svar
14
· Visningar
2 258
Senast: __sofia__
·
Ridning Hej! Jag måste få all hjälp jag kan få just nu. Jag blev medryttare på en jätte fin 7 åring för snart 3 månader sedan. Problemet är bara...
2
Svar
26
· Visningar
2 686
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp