Bukefalos 28 år!

Stora tråden om mjukisbyxor

Sv: Stora tråden om mjukisbyxor

Fattar verkligen inte grejen med mjukisar. Det går att klä sig lika bekvämt och en miljard gånger snyggare med olika typer av byxor/kjolar/klänningar.


Där håller inte jag med. Finns inte en kjol som är lika skön som ett par mjukisbyxor. Möjligtvis en stor stickad klänning men inget annat.
Vem sitter hemma och myser i en kjol..?
 
Sv: Stora tråden om mjukisbyxor

1. När är det okej att ha mjukisbyxor på sig?
Hemma i sin ensamhet, om man bara ska ut och kvällskissa hunden eller mocka, eller om man tränar.

2. När är det inte okej att ha mjukisbyxor?
Allmänt offentligt!

3. Vilken sorts mjukisbyxor tycker du är snyggast? (Stora pösiga, mer figursydda, bootcutmjukisbyxor...)
Ingen aning faktiskt, har bara ETT par själv för jag absolut inte gillar det, föredrar då jaktbyxor istället!

4. Om man ska klä sig i mjukisbyxor, hur tycker du man då matchar ihop den snyggaste outfiten?
Går ikket för sig!

5. Vilket är det mest oväntade (eller opassande) stället/tillfället då du haft mjukisbyxor på dig?
Eh, Ica?
 
Sv: Stora tråden om mjukisbyxor

1. När är det okej att ha mjukisbyxor på sig?
Typ jämt ;)
2. När är det inte okej att ha mjukisbyxor?
När klädkod gäller, på finare restauranger, krogen och liknande
3. Vilken sorts mjukisbyxor tycker du är snyggast? (Stora pösiga, mer figursydda, bootcutmjukisbyxor...)
Figursydda som går ut nere, utan så få sömmar och märken som möjligt, glansigt svart material som inte blir grått eller är genomskinligt = helt enkelt sjukt sköna svarta byxor.
4. Om man ska klä sig i mjukisbyxor, hur tycker du man då matchar ihop den snyggaste outfiten?
Tajt tröja till pösiga och tajt eller pösig tröja till tajta byxor, om figursytt hela vägen, tröja som går över rumpan.
5. Vilket är det mest oväntade (eller opassande) stället/tillfället då du haft mjukisbyxor på dig?
Wooow, ingen aning men har nog haft de överallt typ ;) Bor i ridbyxor och mysbyxor/leggings ;)

tiooooo tecken
 
Sv: Stora tråden om mjukisbyxor

1. När är det okej att ha mjukisbyxor på sig?
När man vill.

2. När är det inte okej att ha mjukisbyxor?
När det bryter mot en allmänt accepterad klädkod.

3. Vilken sorts mjukisbyxor tycker du är snyggast? (Stora pösiga, mer figursydda, bootcutmjukisbyxor...)
Tycker inte några är särskilt snygga.

4. Om man ska klä sig i mjukisbyxor, hur tycker du man då matchar ihop den snyggaste outfiten?
Ingen aning. Snygg är väl inte riktigt vad jag tänker när jag tar på mig mjukisbyxor direkt.

5. Vilket är det mest oväntade (eller opassande) stället/tillfället då du haft mjukisbyxor på dig?
Har inte haft på mig det vid oväntade eller opassande tillfällen.
 
Sv: Stora tråden om mjukisbyxor

1. När är det okej att ha mjukisbyxor på sig?
Hemma, i stallet, när man ska åka bil :devil:-igt långt, när man ska in o handla fredags godis på ica.

2. När är det inte okej att ha mjukisbyxor?
När du vill bli tagen som seriös och ordentlig ska du nog hoppa över mjukisbyxorna ;)

3. Vilken sorts mjukisbyxor tycker du är snyggast? (Stora pösiga, mer figursydda, bootcutmjukisbyxor...)
Pösiga med mudd/resår i botten.

4. Om man ska klä sig i mjukisbyxor, hur tycker du man då matchar ihop den snyggaste outfiten?
Nån form av tajtare tröja på överkroppen, jag brukar ha långärmade t-shirtar som sitter lite tajtare till. Och typ converse till.

5. Vilket är det mest oväntade (eller opassande) stället/tillfället då du haft mjukisbyxor på dig?
:o
- Fest
- På krogen (blev kidnappad, jävligt obekvämt)
- I skolan nästan varje dag under ett års tid (jag och typ resten av alla lata bakisbrudar)
 
Sv: Stora tråden om mjukisbyxor

1. När är det okej att ha mjukisbyxor på sig?
Hemma. På gymmet. På väg till/från gymmet. På väg till/från tvättstuga. Om man ligger på sjukhus/liknande.
2. När är det inte okej att ha mjukisbyxor?
Aldrig. Förutom de få undantag jag nämnt ovan.
3. Vilken sorts mjukisbyxor tycker du är snyggast? (Stora pösiga, mer figursydda, bootcutmjukisbyxor...)
Inga... Men bootcut är klart fulast.
4. Om man ska klä sig i mjukisbyxor, hur tycker du man då matchar ihop den snyggaste outfiten?
Går ej att matcha mjukisar snyggt.
5. Vilket är det mest oväntade (eller opassande) stället/tillfället då du haft mjukisbyxor på dig?
Nån enstaka gång till Ica kanske?
En gång såg jag en tjej med smutsgråa, pösiga mjukisar och ett par höga, lite finare stövlar. Bleh.
.

Håller med i precis allt! Och angående vad som är fulast: allt som får dig att se större ut. Alltså - ska det vara mjukisbyxor ska dom iaf vara åt det tajtare hållet. Det värsta är när dom hänger i rumpan så det ser ut som att personen har blöja!
 
Sv: Stora tråden om mjukisbyxor

Där håller inte jag med. Finns inte en kjol som är lika skön som ett par mjukisbyxor. Möjligtvis en stor stickad klänning men inget annat.
Vem sitter hemma och myser i en kjol..?

Jag:D


Myskläder för mig är strumbyxor och en mjuk klänning eller bomullskjol.
Jag hatar byxor öht, om jag inte sover i dem.
 
Sv: Stora tråden om mjukisbyxor

1. När är det okej att ha mjukisbyxor på sig?
- Alltid utom på jobb, om du inte jobbar hemifrån, eller på nattklubb

2. När är det inte okej att ha mjukisbyxor?
- På jobbet, ute på krogen/klubben på kvällen

3. Vilken sorts mjukisbyxor tycker du är snyggast? (Stora pösiga, mer figursydda, bootcutmjukisbyxor...)
- Jag går på vad jag tycker är skönast, det är den enda funktionen dom har. Jag gillar pösiga, ej åtsittande någonstans (midja, muddar).


4. Om man ska klä sig i mjukisbyxor, hur tycker du man då matchar ihop den snyggaste outfiten?
- Ett slappt linne

5. Vilket är det mest oväntade (eller opassande) stället/tillfället då du haft mjukisbyxor på dig?
- Till affären och så råkar man just då träffa på just honom.... ;)

Och ja, självklart är det upp till var och en osv men det tror jag vi alla redan vet. Ta det inte på blodigt allvar helt enkelt :)

Haha, mjukisbyxefrågan ÄR på blodigt allvar! ;)
 
Sv: Stora tråden om mjukisbyxor

1. När är det okej att ha mjukisbyxor på sig?
I alla situationer där man inte känner ett behov av att se välklädd ut, kanske?


2. När är det inte okej att ha mjukisbyxor?
Bröllop, begravning, arbetsintervju, nobelmiddag...

3. Vilken sorts mjukisbyxor tycker du är snyggast? (Stora pösiga, mer figursydda, bootcutmjukisbyxor...)
Tror inte jag reflekterar så mycket över det.

4. Om man ska klä sig i mjukisbyxor, hur tycker du man då matchar ihop den snyggaste outfiten?
När det ändå är mjukisbyxor med i bilden tycker jag det är lika bra att ge upp. Jag har stor tisha, stor stickad tröja, hoodie, eller vad som helst som jag känner för.

5. Vilket är det mest oväntade (eller opassande) stället/tillfället då du haft mjukisbyxor på dig?
Jag har mjukisbyxor på mig 50% av mina arbetspass, kan ju verka opassande för andra. Jobbar i hemtjänsten och där har de flesta av de yngre på sig mjukisbyxor eller leggings och en stor tröja... Min arbetsuniform just nu är mjukisbyxor, någon tröja jag inte använder privat längre, en stor halsduk och converse. Eller leggings och någon tunika/lång skjorta. Bekvämt ska det vara!
 
Sv: Stora tråden om mjukisbyxor

Myskläder för mig är strumbyxor och en mjuk klänning eller bomullskjol.
Jag hatar byxor öht, om jag inte sover i dem.

Haha, samma här. Det finns verkligen inget skönare :D

kl

1. När är det okej att ha mjukisbyxor på sig?
Hemma, tvättstugan och träning.
2. När är det inte okej att ha mjukisbyxor?
Allt annat än det som nämnts ovan...
3. Vilken sorts mjukisbyxor tycker du är snyggast? (Stora pösiga, mer figursydda, bootcutmjukisbyxor...)
Tycker inte att mjukbyxor är speciellt snygga. Det är väl mest något man har för bekvämligheten, inte för utseendet?
4. Om man ska klä sig i mjukisbyxor, hur tycker du man då matchar ihop den snyggaste outfiten?
För att fortsätta på det jag skrev på fråga 3 så tycker jag man ska ha någonting bekvämt, jag tycker inte det går att matcha så det ser snyggt ut.
5. Vilket är det mest oväntade (eller opassande) stället/tillfället då du haft mjukisbyxor på dig?
Jag har smitit i på ica efter träningen...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 214
Senast: cassiopeja
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 739
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 984
Senast: Mabuse
·
A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 335
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp