Bukefalos 28 år!

Strålande nyheter

G

glee

Det kanske inte finns många pitbull/pb-blandis-ägare här men detta ämne har ju diskuterats en hel del.....

IF försäkrar numer både pitbull och pitbullkorsningar. :bow:
 
Sv: Strålande nyheter

glee skrev:
Det kanske inte finns många pitbull/pb-blandis-ägare här men detta ämne har ju diskuterats en hel del.....

IF försäkrar numer både pitbull och pitbullkorsningar. :bow:

vad härligt för alla pitbullsägare! :banana:
 
Sv: Strålande nyheter

JAA :banana: :bow: :) :)

men är du helt säker på det? :confused:
 
Sv: Strålande nyheter

Japp. Vet många som försäkrat där.
Har du hund som du vill försäkra kan du ringa och prata med Magnus Burman på IF. :)
 
Sv: Strålande nyheter

Okey kan man säga helt öppet:

-hej jag har en renrasig Pitbull som jag vill försökra hos er!

eller ska man snarare säga:
-Hej jag har en blandrashund som jag vill försäkra, vet tyvärr inte vad det är för raser i henne.
 
Sv: Strålande nyheter

Säg sanningen, det spelar ingen roll om den är renrasig eller blandis. :)
 
Sv: Strålande nyheter

Har du en renrasig apbt med stamtavla så är det väl inget snack om saken. har du en s.k. pitbullblandis (oreggad pb) så har du ju en blandras. Svårare än så är det inte ;) . Men jag gissar på att det är samma försäkring för båda. Fast jag har haft min hund försäkrad som blandras förut i ett annat bolag men tycker dock att det är säkrare att ha en "riktig" försäkring så man inte behöver mygla med vad det är för ras. Den är något dyrare men som sagt det är absolut värt det.
 
Sv: Strålande nyheter

Utmärkt! :D Låter som om sverige har öppnar upp ögonen mer och mer för våra underbara hundar!
 
Sv: Strålande nyheter

så här står det på deras sida:

Försäkrar If blandraser?
Ja, både renrasiga och blandraser är välkomna. Det finns ett par undantag när det gäller hundar som kan försäkras. Det är de raser som enligt lag inte får importeras till Sverige, t ex Pit Bull Terrier.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Strålande nyheter

Ouh, har du gått utan? Och den här tråden som är så gammal :D
 
Sv: Strålande nyheter

japp, det blir pengar ur fickan om det skulle hända nått
men det står ju fortfarande på deras sida att dom ej försäkrar pitbulls? :confused:
 
Sv: Strålande nyheter

Jag vet många som har gjort det (folk på pitbull.se).. Ring och hör med han Magnus Burman. Det är han alla har pratat med när de skaffat försäkring där.
 
Sv: Strålande nyheter

ok men annars borde det ju gå att försäkra hos agria, där skriver man ju bara "blandras" och sen är det inget mer med det,iallafall är det så när jag har mina andra blandisar där.
 
Sv: Strålande nyheter

Ja, det kan man ju. Men VET man att hunden har pitbull eller amstaff i sig så är det försäkringsbedrägerier.. Skulle det hända något och de får veta att hunden är pitbullblandis/amstaffblandis så får man riktiga problem. Hur de nu skulle få veta det.
 
Sv: Strålande nyheter

men amstaff får man ju försäkra.
Jag vet en som har sin pb försäkrad som amstaff/ridgeback
 
Sv: Strålande nyheter

Det beror helt på vilket försäkringsbolag man har. Då jag försäkrade tog inte agria in amstaff eller staff + varghybrider. Så min hund har varit försäkrad där som blandras rätt och slätt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 209
Senast: escodobe
·
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 313
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp