Stressad...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stressad...

På sonens dagis så har dom varsin låda där man lägger ner ombyteskläder om en olycka skulle vara framme sedan använder nästan alla föräldrar sig av en ryggsäck som får hänga där under vekorna och som tas hem under helgen och fylls på med det som behövs den kommande veckan som tex extra vantar, mössa, galonisar mm

Det är helt suveränt för då behöver man bara tänka på att fylla på 1 gg i veckan, det hade inte fungerat annars.

Personalen sätter alltid upp lappar på dörren med sånt som behöver tänkas på och dom är alltid i olika färger så man reagerar om det kommit upp nån ny lapp så fort man öppnar ytterdörren nu har jag även turen att ha ett dagis som har en egen hemsida så jag kan kolla det som behövs där.
 
Sv: Stressad...

Hihi skönt att höra att vi är flera... har ofta fått en del konstiga blickar från andra föräldrar när man stampar in med leriga skor, dammig och full av hästhår...
Och jag för står givetvis er som jobbar på dagis, skolor osv. Klart att det inte är roligt för er att tjata, påminna, och få massa onödigt arbete.
Men det går inte att komma ihåg allting... jag är inte och kommer aldrig att bli en bullmamma som bakar och gör pastasallad till utflykten. Jag kommer alltid vara den mamman som glömt av att det är utflykt och måste svänga in på shell för att köpa matsäck i sista sekund... :crazy:
Det är iallafall skönt att höra att det finns fler som jag!
 
Sv: Stressad...

Jag tror absolut inte att dagisfröknarna vill jävlas med mig. Skulle bara önska att det inte var så noga med allt jämt, att dom kunde påpeka saker med ett leende... jag vet om att jag är virrig och det är redan pinsamt när jag glömt saker...

Sen skulle jag inte kalla det respektlöst mot mitt barn att glömma saker. Visst barn förstår mer än man tror, och då borde han förstå att det inte handlar om bristande respekt när jag minst lika ofta, om inte oftare, glömmer mina egna saker och lappar och blanketter...
Hur tror du jag känner när jag står på jobbet svinhungrig och kommer på att matlådan står kvar på diskbänken? ;)
 
Sv: Stressad...

smulis27 skrev:
Ja, jag förstår givetvis att inte alla lärare kan detta, men jag erbjöd mig att göra en sida som de enkelt skulle kunna uppdatera genom formulär. Enklare än att öppna Word och felstava ett veckobrev. Hade också tänkt att göra ett formulär för Veckobrevet så att de lätt kunde uppdatera det och både skriva ut och lägga på hemsidan.
Jag hade sagt JA TACK :bow: men den människan kanske var en otroligt ickedatorkunnig/rädd person. Eller bara envis bakåtsträvare.
 
Sv: Stressad...

ja men du...
det är synd om dej om du glömmer något, du är ju så virrig :angel:
Men då vi dagisfröknar missar någor är de en mindre kataststof :crazy:

Ditt barn tycker inte synd om dej när du missat din matlåda, men h*n tycker synd om sig själv när du missat något som h*n skulle behövt!

Har vi barn har vi en förbannad skyldighet att se till att det flyter...
Jag är själv synnerligen virrig, mamma, och dagisfröken :o

Men det som rört min son, och plastdotter har fått vara mindre virrigt i mitt liv!!!!

Och... Vi är aldrig elak på vimsiga föräldrar... Vi försöker se det komiska i allt :angel:

Men.... ibland tycker jag att det finns vuxna som bevisligen måste ha huvudet under armen, för rabbla stamtavlor kan ni, men komma ihåg en stängningsdag verkar omöjligt...
Era barn har ni till låns, sen är småbarnstiden hopplöst förbi....

*Skrivit med en glimt i ögat, och inte riktat mot någon*

Krama era barn extra i kväll!
* jenny *
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 351
Senast: alazzi
·
Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 317
Senast: ekra
·
Kropp & Själ Följer en hyfsat känd bloggare som häromdagen skrev om sömnparalys och hennes upplevelser av det. Jag tycker själva fenomenet är...
2
Svar
21
· Visningar
2 850
Senast: Heulwen
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
17 582
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp