Bukefalos 28 år!

Stylingtips!

heidi maria

Trådstartare
Har bytt till western med min häst och har jättelite utrustning. Skulle behöva råd om hur vi skulle kunna se lite snajdigare ut! Har köpt sadel, en double c trail i mörkbrunt, rundskuren, samt ett mörkbrunt beghuvudlag med lite silverkonchos. Till det har jag en mörkgrå filtpad.

Skulle nu vilja skaffa en riktigt snygg filt/pad och ev några fina benskydd till. Bifogar några gamla bilder så ni får se hur ponnyn ser ut! Har bildgooglat som en galning och sökt på olika shoppar för att hitta något men känner att jag vill ha tips :)
 
Ankiblirpremirborstad.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_6783.jpg
[/URL][/IMG]

a>



Men åh, kan inte få fram bilder?
Hästen är iaf gulbrun med lång svart/vit/brun man och svans, svarta ben och rätt kraftig :)
 
Senast ändrad:
Kan tyvärr inte hjälpa dig med styling då jag inte hör hemma på det här forumet men tog mig friheten att fixa bilden åt dig:)

Ankiblirpremirborstad.jpg
 
En fjording skulle du ju också kunna skriva! :)

En fjordis passar väl allra bäst i lugnare klassiska färger såsom marint, mossgrönt, vinrött osv! En padd i dessa färger och benskydd i tex marinblått skulle ju vara snyggt, eller svart, så att dom smälter in på benen! :)
 
Jag har en grön showfilt till min musblacka häst (han är typ smutsbeige), tycker det ser neutralt och bra ut. Jag är inte så glittrig och glamorös av mig.

Det finns snygga enfärgade filtar med lite bling på, om du vill ha lite sånt. Själv köpte jag stryka-på pärlor från eBay och fixade till en egen variant på en gammal Hööks-filt. Har ingen bild på underverket tyvärr..

När jag bara lullar runt hemma får det vara tråk-pad, har en svart Formiga och en blå gammal vaddetnuär (circle H?).
 
En fjording skulle du ju också kunna skriva! :)

En fjordis passar väl allra bäst i lugnare klassiska färger såsom marint, mossgrönt, vinrött osv! En padd i dessa färger och benskydd i tex marinblått skulle ju vara snyggt, eller svart, så att dom smälter in på benen! :)

Men det är ingen fjording, det är en korsning nordis-fjord! :) men passar förstår i liknande prylar med tanke på färgen. Gillar helt klart grönt och marin på henne. Funderar också på något mönstrat i brunt, vitt och svart eller så?
 
Jag tycker ju personligen att rött (sån där riktigt klar varmröd) är supersnyggt till palomino så det borde ju vara snyggt till en Fjordingfärgad också ;)
 
Min ljusbrunblacka fjordvalack är väldigt snygg i vinrött. Överhuvudtaget funkar de flesta varma nyanser av färger väldigt fint med hans färg, även vissa kallare färger (såsom halvljust turkost) men långt ifrån alla. Jag tycker att han ser smutsig ut i grått, vitt och svart så det är färger som jag undviker.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp