Svår att få i form

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

fruktskrutt

Hej! Min häst när jättesvår att få ner på tygeln! Hon går ganska släpigt med benen och när man arbetar henne och hon söker sig neråt gör hon det framåt neråt är det bra eller slöar hon sig bara då? För att då börjar hon gå långsamt och segt, men då när man lägger till skänkeln så tar hon upp huvet börjar trava snabbare men fortfarande släpigt, så jag undrar hur man får en svår häst i form?Vet nån något bra tips? eller vadsom helst! :D

Tack! ;)
 
Sv: Svår att få i form

Ta hjälp av en tränare - ett internet forum kan inte lära dig att rida
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är fortfarande relativt ny till det här med att få hästen att arbeta i form men känner att jag börjar få greppet om det. Jag rider...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Amanda_F
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 457
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 991
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp