Bukefalos 28 år!

Svensk politik nr 3

Hela konflikten är orkestrerad av Putin för att dra uppmärksamheten från Ukraina.
Ok :confused: SÅ Israel / Palestina konflikten är orkestrerad av Putin. Har du tagit del av någon slags information kring detta som jag också kan få ta del av? Gärna någon podd
 
Hela konflikten är orkestrerad av Putin för att dra uppmärksamheten från Ukraina. Samma sak med Iran och att SD springer hans ärenden är ju ingen nyhet.
Tillåt mig vara skeptisk. Palestina-Israel må vara en konflikt där Ryssland har både verkat för det ena och det andra historiskt, men att konflikten är orkestrerad av Ryssland?

En del saker kan ju hända och gynna Putin utan att han fått tillsätta dirigenten.
 
Tillåt mig vara skeptisk. Palestina-Israel må vara en konflikt där Ryssland har både verkat för det ena och det andra historiskt, men att konflikten är orkestrerad av Ryssland?

En del saker kan ju hända och gynna Putin utan att han fått tillsätta dirigenten.
Hamas släppte ju ryska gisslan efter särskilda förhandlingar, men det är ju något annat än att de ska ha orkestrerat konflikten inledningsvis. https://omni.se/slappt-rysk-gisslan-tecken-pa-putins-nya-hamas-linje/a/69O4MO
 
Nope, men mindre risk och mindre omfattning. Högerextrema utgör ett större hot helt enkelt.
På något sätt jag har väldigt svårt att tro detta? Google ger mig tyvärr inte särskilt mycket -De tre huvudsakliga extremistmiljöerna i Sverige är för närvarande de våldsbejakande islamistiska, högerextremistiska och vänsterextremistiska miljöerna. Står det på SÄPO:s hemsida.
 
Så vänsterextremt våld är "bättre" då -anser SÄPO? Våld som våld.....eller?
och nä jag har inte läst någon sådant från Säpo
Såklart inte, men hotbilden ser inte ut så idag, sedan ganska många år har SÄPO varnat för våldsbejakande högerextremism och islamism - inte vänsterextrema rörelser. Just nu är det helt enkelt den autonoma vänstern inget större hot. Här kan du läsa själv! https://www.sakerhetspolisen.se/ovr...2024-02-13-bedomning-av-terrorhotet-2024.html
 
Låt @Mia_R tro att Hela konflikten är orkestrerad av Putin för att dra uppmärksamheten från Ukraina. Samma sak med Iran och att SD springer hans ärenden är ju ingen nyhet.

Det är ju ändå lördag 🤣
 
Det får vi se efter Eurovision 2024 i Region Mellanöstern -det gamla Malmö, om Polisen kommer börja prata om att få den typen av resurser om det möjligt vis vankas evenemang i den nya regionen och det kommer finnas deltagare som inte faller mellanösternborna på läppen.
Men vad tänker du att Försvarsmakten ska göra i en sådan situation? Alltså mer specifikt. Vilken av Försvarsmaktens alla förmågor tror du att polisen skulle vilja använda?
 
Men vad tänker du att Försvarsmakten ska göra i en sådan situation? Alltså mer specifikt. Vilken av Försvarsmaktens alla förmågor tror du att polisen skulle vilja använda?
Det är polisens uppgift att tala om för försvarsmakten vad för typ av "uppgifter" försvarsmakten kan bistå dom med i situationer när det helt gått överstyr och polisen har totalt tappat kontrollen och måste fly människor för att rädda sina liv.
Mitt inlägg handlade om att vi får se efter Eurovision hur väl vår poliskår har förberett sig inför det kaos som kan komma att uppstå om Israel vinner......och kanske att vi efteråt får debatt om hur militär kan stödja polisen.
Såg en intervju från aftonblandet och den dumma Dagostar som är ute och fiskar röster i grumligt vatten. Hon tycker att det var så synd att Israel inte blev portad från Eurovision eftersom det är pga. dom som orsakar all orolighet i Malmö.....:banghead: Hon är en typiskt terrorsistromantiker.
 
Det är polisens uppgift att tala om för försvarsmakten vad för typ av "uppgifter" försvarsmakten kan bistå dom med i situationer när det helt gått överstyr och polisen har totalt tappat kontrollen och måste fly människor för att rädda sina liv.
Mitt inlägg handlade om att vi får se efter Eurovision hur väl vår poliskår har förberett sig inför det kaos som kan komma att uppstå om Israel vinner......och kanske att vi efteråt får debatt om hur militär kan stödja polisen.
Såg en intervju från aftonblandet och den dumma Dagostar som är ute och fiskar röster i grumligt vatten. Hon tycker att det var så synd att Israel inte blev portad från Eurovision eftersom det är pga. dom som orsakar all orolighet i Malmö.....:banghead: Hon är en typiskt terrorsistromantiker.
Och med det så bevisar du min poäng. Det är inte polisen som vill ha hjälp av Försvarsmakten. Polisen vill ha fler poliser. Det är debattörer, främst ute på högerkanten, som vill se soldater på gatorna.
 
Och med det så bevisar du min poäng. Det är inte polisen som vill ha hjälp av Försvarsmakten. Polisen vill ha fler poliser. Det är debattörer, främst ute på högerkanten, som vill se soldater på gatorna.
Ok, jag lägger ditt tvärsäkra uttalande på minnet. Jag är visserligen höger med det är inte så att jag står med en megafon och propagerar för att vi ska ha soldater på sveriges gator. MEN jag vill känna mig förvissad och trygg i att det är Sveriges Poliskår som har våldsmonopolet i Sverige. I det nya svenska Mellanöstern (Malmöstern) och i andra utanförskapsområden är det ingen tvekan om vem som har våldsmonopolet OCH våldskapitalet.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 335
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
936
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Vet ej om det finns någon sådan här tråd men tänkte att jag lägger upp den ändå. Meningen med tråden är att vi som har en/flera raser...
2
Svar
27
· Visningar
3 721
Senast: lil-sis
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 905
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp