Bukefalos 28 år!

Svenska Hollywoodfruarna (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Paris_Hilton

Trådstartare
Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar!
Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och kamerorna börjar rulla?
Hur kommer nykomlingen Emma Andersson att tas emot och vad säger övriga deltagare om den comebackande Anna Anka när kamerorna är avstängda.

Och vilken roll kommer övriga deltagare att spela i denna säsong X, vem kommer liera sig med vem och vem orsakar första skandalen?

Men den allra största frågan och som orsakat första sammanbrottet - VEM snodde Maria Montazamis favorittofs!!??

Man kan ju undra hur goda vänner de egentligen är...

Korka upp champagnen, poppa popcornen och sätt er bänkade vid en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar.

Poolpartyt kan börja!!!


De som OSA:t i tid är:
Mirtai
Gunilla_Persson
Snurrfian
hemlig
Emma_Andersson
AnnaAnka
MariaMontazami
Agnesnicolewinter
IsabelAdrian
Cruella_DeVil
quarter4ever
bumpo
 
Roller:

Goda:
Besserwisser
- Besserwissern får ställa tre påståenden till LL (1st påstående per natt, som ska avges till natt-DL). Besserwissern måste skicka sin fråga i påstående-form ex ”Jag vet att jag blivit siad”, ”jag vet att xx är ulv”. Frågorna får bara involvera en person. LL kommer bara svara rätt eller fel på påståenden
Brevbärare – får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan dagDL, delast ut nattDL samma natt. Paketen innehåller en sia, en extra röst, en förhäxning (man får förhäxa ngns röst att inte gälla kommande dag), ett beskydd.
Den lösmynte spionen - får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna.
Tvillingar - Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.
Ängel – kan varje natt skydda en deltagare.
Bybo/r – ingen förmåga

Onda
Ficktjuven
– stryker omkring i produktionen och stoppar händerna där de inte ska vara. Tre gånger lyckas stölderna och om offret har någon specialförmåga övergår den följande natt på tjuven (om t ex siaren ficktjuvas får hon inte sia den natten, förmågan går över på tjuven). Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång. Känner ej till ulvarna.

Ulvar - känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt.
En av ulvarna är - Ulv i fårakläder
- en ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna!

REGLER
*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

* I denna lek har vi två LLs Paris_Hilton och Paow, om ni har frågor vänliga tagga oss bägge så går det fortare att få svar.

*Hintar
Är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Enkelt uttryckt, misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’
Man får inte heller hinta om sin egen roll. Man får referera till sig själv som god ex “Jag vet att jag är god så därför vet jag att xx bara har röstat på goda” men inte framställa sig själv som mer eller mindre viktig för goda sidan ex “Med tanke på min roll vore det väldigt dåligt för goda sidan om jag skulle bli lynchad”.


*Röster
*Röster läggs i fetstil typ "Paris_Hilton röstar på Paow". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv och man får inte rösta på sig själv.

*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL. (flera har aviserat låg aktivitet, det är noterat - men försök att teoria om 2st varje dag, eller teoria mer de dagar man har mer tid )

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen, samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.

*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla onda är döda.
 
ledsen att vår manliga isskulptur blivit hmmm... kastrerad....:meh: den var betydligt manligare för en timme sedan..... @paow var lite föör på.......:angel:
manligheten krympte snabbt i värmen och det var lixom ingen idé att försöka återställa den...

well, well..... ingen idé att gråta över smält is...

Hoppas champagnen smakar bra
 
Hittat hit också! :D Men jag har en liten sjukling här hemma så jag är lite frånvarande ikväll. Liten skrutt har nästan 40 graders feber... :( Liten och liten förresten han fyller elva i år, men när han är sjuk så blir han väldigt liten. :heart
 
Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar!
Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och kamerorna börjar rulla?
Hur kommer nykomlingen Emma Andersson att tas emot och vad säger övriga deltagare om den comebackande Anna Anka när kamerorna är avstängda.

Och vilken roll kommer övriga deltagare att spela i denna säsong X, vem kommer liera sig med vem och vem orsakar första skandalen?

Men den allra största frågan och som orsakat första sammanbrottet - VEM snodde Maria Montazamis favorittofs!!??

Man kan ju undra hur goda vänner de egentligen är...

Korka upp champagnen, poppa popcornen och sätt er bänkade vid en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar.

Poolpartyt kan börja!!!


De som OSA:t i tid är:
Mirtai
Gunilla_Persson
Snurrfian
hemlig
Emma_Andersson
AnnaAnka
MariaMontazami
Agnesnicolewinter
IsabelAdrian
Cruella_DeVil
quarter4ever
bumpo

Tofsen måste ju @Hyacinth ha snott? :angel:
 
PUH! Asså ja e helt slut redan... Men så går de när ja personligen vill hälsa alla välkomna. Så har just du, vackra du inte fått nån roll, så skäll lite på mej så kommer det ett ljuvligt pm...
 
Hittat hit också! :D Men jag har en liten sjukling här hemma så jag är lite frånvarande ikväll. Liten skrutt har nästan 40 graders feber... :( Liten och liten förresten han fyller elva i år, men när han är sjuk så blir han väldigt liten. :heart
stackars liten :heart
och vet du när man är sjuk så FÅR man vara liten:heart ( och ja även om man är +40 och kvinna eller för den delen man;) , men absolut om man är ett barn :heartheart:heart)
 
@paow
Brevbärare – får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan dagDL, delast ut nattDL samma natt. Paketen innehåller en sia, en extra röst, en förhäxning (man får förhäxa ngns röst att inte gälla kommande dag), ett beskydd.
Den lösmynte spionen - får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna..
Brevbäraren och den slampiga spionen. Får de skicka till samma person hur många gånger de vill?
 
ledsen att vår manliga isskulptur blivit hmmm... kastrerad....:meh: den var betydligt manligare för en timme sedan..... @paow var lite föör på.......:angel:
manligheten krympte snabbt i värmen och det var lixom ingen idé att försöka återställa den...

well, well..... ingen idé att gråta över smält is...

Hoppas champagnen smakar bra

Jamen... De verkar ju inte finnas nån kille på festen ju... :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
41 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp