Bukefalos 28 år!

Svenska klassiker man måste se?

Livssituation

Trådstartare
Så då sitter man här på midsommar och sin födelsedag med halsont med hosta och inse att det blir en hemmadag iallafall. Så tänkte förgylla dagen med att se lite svenska klassiker!

Sällskapsresan, Göta kanal, Vi hade iallafall tur med vädret är filmer som dyker upp i mitt huvud, men vad finns det fler för klassiker?
Några andra bra filmer som inte är svenska klassiker kan ni tipsa om?
Tycker om nästan allt i filmväg förutom alltför romantiska samt alien/rymd filmer.

Tips tas tacksamt emot och glad midsommar på er :D
 
Sv: Svenska klassiker man måste se?

Har inga tips på svenska klassiker då jag inte tål svensk film (förutom ett par, tex Smala Sussie och Jalla jalla).

Men ville säga att du inte är ensam om att sitta hemma själv och sjuk på midsommar, och önska dig en så trevlig dag du kan ha och så grattis på födelsedagen! :bump:
 
Sv: Svenska klassiker man måste se?

Några filmer som dyker upp i mitt huvud är. Vägen ut. Farsan. Se upp för dörrarna.

Kanske kommer på fler senare...

Jag e dock inte en som kommer sitta hemma hela dan :) Men det finns mycket svenska filmer.
 
Sv: Svenska klassiker man måste se?

(Psst...! Se upp för dårarna" heter den ju :idea:)
Vad sägs om Sunes sommar? :D
Ts - Grattis på födelsedagen, och krya på dig! Kraaaam
 
Senast ändrad:
Sv: Svenska klassiker man måste se?

Jag går emot strömmen lite och rekommenderar Lust och fägring stor av Bo Widerberg. Det anser jag är en svensk film som alla bör ha sett!
 
Sv: Svenska klassiker man måste se?

Tycker svensk film i allmänhet är ganska undermålig, men Att angöra en brygga är ju faktiskt alldeles fantastisk! Sedan är jag barnsligt förtjust i Jönssonligan.
 
Sv: Svenska klassiker man måste se?

Tack för gratulationerna och filmtipsen!
Det blev Änglagård maraton till slut! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp