Svullen och varm

L

Linkan

Min häst sparkade sig själv på framsidan av skenbenet på vänster bakben för en vecka sen. Det blev två små sår som inte var direkt märkvärdiga men benet svällde upp mycket från början, efter ca 20-30 minuter hade den värsta svullnaden lagt sig. Hon har inga som helst problem med att stödja på benet och hon rör sig utan problem i alla gångarter. Såren har nu tagit i hop fint och syns knappt längre men hon är fortfarande varm och lite svullen. Speciellt på morgonen, men när hon kommer in från hagen är hon inte direkt svullen men däremot lite varm. Provade rida igår men svällde upp efteråt.

Behöver jag oroa mig eller ska jag ge henne lite mer tid? Nån som kan ge mig lite vägledning :confused:
 
Jag skulle nog ringa veterinären, eftersom hon inte blivit bra på en vecka. Alternativt avvakta ett par dagar till.
 
Man kan aldrig ta ut en veterinär en gång för mycket - däremot en gång för lite.....
Jag tycker du skall ringa vet och fråga om han/hon tycker det kan vara idé att kolla. Det verkar inte så farligt, men bäst att kolla!
 
Jag ringde veterinären redan kvällen det hände, dom tyckte jag skulle avvakta och se vad som hände eftersom jag redan hade gjort det man kunde åtgärda i första hand.

Ringde veterinären igen imorse, fick ungefär samma svar igen, avvakta och se om det blir några förändringar. Han tyckte inte att jag skulle oroa mig men att vi skulle fortsätta med våra promenader istället för ridning i några dagar till.

Tack för svaren, känns alltid skönt att höra vad andra tror! :bow:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Fazeem
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 913
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 148
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp