Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Nu är jag klar med mitt bettlösa träns.. tog mig 2 minuter att göra om den från en vanlig nosgrimma till bettlöst men iaf :p

Tyglar ska fästas i ringarna på nosgimman.
18714049.jpg


Fastsytt med björntråd och det verkar sitta väldigt bra. Har dragit och slitit i det men det har inte gått av så det håller för hoppninsgsvis.
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_23/18710000-18719999/640x480/18714048.jpg

Vad tycks? :)
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Jag är grymt nyfiken på att få en tillverkningsguide! :D

Den kan bli ganska lång :)
Men så som jag har gjort är att jag har lagt ihop dem i lager, sedan är det bara att sy. Jag har i mitten lagt ett lager, vet inte vad det heter, men man stryker dit den på ett bomullstyg och sedan har jag satt på vanligt teddytyg som innefoder och ytter har jag använt mig av ett gammal väsktyg och har tagit insidan utåt för att det ska bli lättare att torka av smuts m.m. De håller borta från väte också :)
Jag sydde först och främst ihop teddyfodret med lagret som är i mitten, sydde bara med vanlig raksöm runt hela. Sydde dit gummibanden på yttertyget och en lapp över för att det ska sitta och bli snyggare, sydde då med två raksömmar runt om. Sydde i ihop alla lager sen med varann med hjälp av tät sicksacksöm (det är den svarta "remmsan" runt om skydden). Nu sitter allt ihop och sedan var det bara att klippa till gummibanden så långa man vill ha dem och satte dit karborre. :) Blev en kort förklaring :)
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Vad är det för material? :)

Inner är teddytyg och ytter är ett gammalt "väsktyg" som jag har tagit från en väska, håller borta fukten. I mellan har jag tagit ett lager, vet inte vad det heter men det är lite tjockar som man stryker dit på bommullstyg. :)
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Snyggt träns!

Ländtäcket är ett vanligt hansbotäcke som var alldeles för litet för pålle. Då slaktar man o syr om istället :p
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

jag helt kär i det här tyget :love: jag fick nästan ett ha begär :d
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Snyggt träns!

Ländtäcket är ett vanligt hansbotäcke som var alldeles för litet för pålle. Då slaktar man o syr om istället :p

Tack :D

Aha, inte för att jag vet vad ett "vanligt hansbotäcke" innehåller/är gjort av, men men :D Jag antar att det är ofodrat?
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Jopp, ofodrat bomull tror jag det är. Perfekt på våren på min fryslort till häst!
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Jättesnyggt!!! :)
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

hihi det skulle förvåna mig själv om jag äns lyckades sy ett par benlindor, att sy är inte riktigt min grej, men det finns en massa saker i dena tråd om imponerar mig! :D
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

men guuud så gulligt :) :love:
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Gud så sött! Vad duktig du är!! :)
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Hejsan.
Snygg kines du har :) Har du ngt mönster till dina kläder el kör du på fri hand ?. Har själv en kines kille på 5 år som skulle behöva nya kläder men jag hittar inga mönster och är värdelös på att sy på fri hand. :angel: Om du har mönster och vill sälja en kopia kan du väl pm:a mig.
Mvh Nisse
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Otroligt snygga! du har inget mönster eller dylikt? :angel: gunderar själv på att sy schabrak men vet inte om man ska sy ihop "två delar" eller ett helt stycke:
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Haha... håller på att göra Americanskt hopp schabrak som är ROSA inte färdigt än men ska lägga in bilder på de imorron om ja hinner
 
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

HAr inte orkat läsa inlägg då denna tråden e väldigt lååång :smirk:
Vart kan man hitta mallar på hur man syr täcken/schabrak osv? Är lite sugen på att försöka sy ett fleecetäcke eller något!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
156 641
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp